Adventske meditacije: "Božja ste građevina"

Dragi čitatelji i posjetitelji Laudata, ovoga došašća u suradnji s mladim hrvatskim dominikancima svakoga dana Vam donosimo razmatranje utemeljeno na misnim čitanjima dana! Osluškujmo zajedno Božju riječ i pripremimo se za Božji dolazak. Danas Vam piše fr. Matej Trupina OP.
Autor: Laudato/Tragom istine četvrtak, 04. prosinca 2014. u 09:05

Drevni narodi koji su se htjeli osigurati od navale neprijatelja gradili su zidine oko svojih gradova zbog zaštite i lakše obrane od protivnika. Gradovi koji su bili u nizini, dostupniji su i lakši za osvajanje, njima je potrebna velika debljina zidova i veći broj ratnika. Ipak takvi gradovi ne mogu biti nikada dovoljno zaštićeni, osim ako je broj napadača vrlo mali. Iz tog razloga vidimo koliko je opasno biti na nesigurnom području i kako je potrebno uvijek biti u pripravi i strepiti iz dana u dan, jer ne znamo tko će i odakle napasti, i koliko će njih pokušati provaliti u grad.

Suprotnost gradu u nizini jest grad sazidan i utvrđen na visokoj planini, na stijeni, koji ne strepi pred neprijateljima i ima pogled na sve strane, zidovi su samo radi granice, kako bi se znalo koliko mu pripada, ljudi rade svoje poslove bez straha, ali ipak s mišlju da može doći trenutak napada neprijatelja te da će se morati braniti, dakako, s mnogo manje napora nego grad u nizini.
Je li moguće obraniti i grad u nizini i grad na planini od istog broja neprijatelja?

Da, moguće je, ako im je obrana ista, to jest ako se i jedan i drugi grad uzda i vjeruje u Gospodina Isusa.

Naša vjera utemeljena je na Stijeni Kristu Isusu od koga smo pozvani vršiti volju Očevu.
"Neće u kraljevstvo nebesko ući svaki koji mi govori ,,Gospodine, Gospodine!" nego onaj koji vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima." (Mt 7,21).

Što je volja Očeva?

Volja je Očeva vjerovati u Njegovog Sina, Gospodina našega Isusa Krista, izvršavati Njegove zapovjedi, živjeti po Evanđelju... jednostavno ljubiti Boga i bližnjega svoga.
Graditi na Ocu grad nije moguće ako nema Zaglavnog kamena, ugaonog kamena. I Isus Krist, zaglavni (ugaoni) kamen jest temelj (centar) svake kršćanske građevine na kojemu počinje svaka gradnja i pomoću kojega se odvija sav budući rad u izgradnji grada po Njegovoj mjeri.
Grad će biti podložan zlu i ograničen u blagoslovu samo zbog naše ograničenosti i malodušnosti, ali Ugaoni kamen nema granice, i koliko budemo više gradili na Njemu, Kristu, sve ćemo više proširivati granice mira i sigurnosti. Mi možemo sagraditi grad na stijeni, ali ako ne bude izgrađen na "Stijeni vječnoj" badava nam je sav trud i sav znoj.

"Jer Gospodin obara one koji obitavahu visoko, razvaljuje tvrđu visoku, ruši u prah, sravnjuje sa zemljom, te je gaze noge, noge ubogih i koraci nevoljnih." (Iz 26,1-6).
 
Cijeli život kršćanina mora biti utemeljen na "Vječnoj Stijeni" kako nas ne bi zadesila nevolja te padnemo s visine.
Ako, dakle, padnemo s visine trebamo se zapitati zašto smo pali, što je to bilo presudno pa moramo opet ispočetka graditi?

Trebat će nam puno vremena da dođemo do istinitog zaključka.
Možda ću iznova graditi, ali će se "moj život" (utvrđeni grad) opet rušiti.
Doći ću do zaključka samo ako budem htio da se taj pad ne ponavlja, jer sve ću upornije tražiti grešku, truditi se svom snagom i na kraju kada dođem do zaključka,
kada shvatim da mi Gospodin nije bio vječna Stijena i da mi Gospodin Isus nije bio kamen zaglavni, tada ću svu ruševinu, sve smeće počistiti i početi s izgradnjom grada na Stijeni vječnoj,
a kamen zaglavni će mi biti sam Isus Krist.
Amen.
 

 

 

Da biste komentirali, prijavite se.