'Sve ako meni i ne vjerujete, djelima vjerujte'

Mnogi su od Židova došli k njemu na to mjesto i povjerovali su tu u njega.
Autor: fra Zvonimir Pavičić, OFM Photo: pixabay.com petak, 07. travnja 2017. u 11:39

Iz Evanđelja po Ivanu:
U ono vrijeme: Židovi ponovno pograbiše kamenje da Isusa kamenuju. Isus im odgovori: »Mnoga vam dobra djela Očeva pokazah. Za koje me od tih djela kamenujete?« Odgovoriše mu Židovi: »Zbog dobra te djela ne kamenujemo, nego zbog hule: što ti — čovjek — sebe Bogom praviš.« Odgovori im Isus: »Nije li pisano u vašem Zakonu: Ja rekoh bogovi ste? Ako bogovima nazva one kojima je riječ Božja upravljena — a Pismo se ne može dokinuti — kako onda vi onome kog Otac posveti i posla na svijet možete reci: 'Huliš!' — zbog toga što rekoh: 'Sin sam Božji!'
Ako ne činim djela Oca svoga, nemojte mi vjerovati. Ali ako činim, sve ako meni i ne vjerujete, djelima vjerujte pa uvidite i upoznajte da je Otac u meni i ja u Ocu.«
Nato ga ponovno nastojahu uhvatiti, ali im on izmaknu iz ruku.
I ode ponovno na onu stranu Jordana — na mjesto gdje je prije Ivan krstio. I osta ondje. A mnogi dođoše k njemu i rekoše mu: »Ivan doduše ne učini nijednog znamenja, ali se sve obistinilo što je rekao o ovome.«
Mnogi ondje povjerovaše u njega.
Iv 10, 31-42
 
»Židovi ponovno pograbiše kamenje da Isusa kamenuju.« Izgleda kako Židovi ne propuštaju prilike i samo čekaju kad će doći savršeni čas pa da Isusa kamenuju. Kao da ne ispuštaju to kamenje iz ruku. No i dalje idu za Isusom, ne puštaju ga na miru, nego s njim raspravljaju o njegovom nauku. S kamenjem u rukama, nespremni na obrat, na obraćenje, ne dajući Isusu nikakve mogućnosti da ih obrati svojim govorom.
 
I budući da uopće ne žele povjerovati na njegovu riječ, Isus im govori da onda gledaju njegova djela. Jer kako bi njegova djela mogla biti dobra, ako je on loš kako oni kažu. No oni nemaju ništa protiv njegovih djela, oni ne kvalificiraju njegova djela lošima, nego njegov nauk neprihvatljivim, jer sebe pravi Bogom.
 
Isus se ovdje vješto koristi metodom pobijanja pomoću njihovog nauka uzimajući riječi psalma »vi ste bogovi«. Budući da su rabini primjenjivali tu riječ na sve Izraelce koji su primili objavu na Sinaju, Isus se, kako navodi bibličar fra Ivan Dugandžić, »koristi njihovim oružjem pa želi reći: ako je to tako sa svakim kojemu je upravljena riječ Božja, kako oni mogu optužiti za hulu onoga koga je Bog poslao u svoje ime i koji sebe legitimno zove sinom Božjim?« Tako ih Isus i u riječi pobija njihovim oružjem te ih ponovno poziva da vjeruju njegovim djelima i upoznaju da je Otac u njemu i on u Ocu.
 
Oporba je kod Židova bila jaka i Isus odlazi od njih na drugu stranu Jordana, tamo gdje je Ivan krstio. Ivan koji nije učinio nijedno znamenje, ali se obistinilo sve što je rekao o Isusu. Time se želi reći kako je Isus puno veći od Ivana Krstitelja te se čitatelje uvodi u još veće Isusovo znamenje koje tek slijedi. Mnogi su od Židova došli k njemu na to mjesto i povjerovali su tu u njega. Kao da im je u židovskoj sredini dok su svi nasrtali na Isusa bilo teško povjerovati u njega. Otišavši od njih, došli su Isusu. Odmaknuli su se od njihove buke i zveketa kamenja kojima su htjeli ubiti Isusa i približili se mirnoći Kristove prisutnosti osluškujući tako novi život koji im Bog sprema po svome Sinu Isusu Kristu.

 

Da biste komentirali, prijavite se.