Družba sestara milosrdnica sv. Vinka Paulskog s. M. Berislava Grabovac Duhovno-obrazovni centar Marijin dvor, Lužnica kod Zaprešića
"Sveti Vinko Paulski veliki apostol kršćanske ljubavi, osnovao je u Parizu u 17. stoljeću zajedno s Lujzom de Marillac, družbu Kćeri kršćanske ljubavi koja je preuzela skrb za ljude s ruba društva – za napuštenu djecu, siromahe, bolesne, stare, zatočene. Kako se njihov broj neprestano povećavao, njihova se djelatnost počela širiti i izvan granica Francuske – po Europi i svijetu. Danas je stablo Družbe sestara milosrdnica sv. Vinka Paulskog najbrojnija redovnička zajednica na svijetu, s mnogo svojih ogranaka, od kojih jedan zasađen i u Hrvatskoj."
Pitaj redovnicu
Družba sestara Presvetog Srca Isusova s. Dobroslava Mlakić Kuća matica "Nazaret", Rijeka
"Karizma Družbe sestara Presvetog Srca Isusova je karizma utemeljiteljice te Družbe službenice Božje Majke Marije Krucifikse Kozulić. U imenu Družbe iščitava se njezin duh i identitet. Sestre Presvetog Srca Isusova su pozvane ljubavlju Kristova Srca ljubiti Boga i bližnjega te svojim predanjem, molitvom i apostolskom djelatnošću u duhu naknade i zadovoljštine pridonositi rastu kraljevstva Božjega na zemlji i spasenju svih ljudi (usp. Konstitucije II/6). Družba sestara Presvetog Srca Isusova je aktivna apostolska redovnička zajednica karitativnog usmjerenja."
Pitaj redovnicu
Red bosonogih karmelićanki s. Marija Petra Fišter Samostan Karmel, Marija Bistrica
"Sv. Pismo veliča ljepotu Karmela gdje je prorok Ilija branio čistoću vjere Izraelove u živoga Boga. U 12. stoljeću ondje su se sklonili neki pustinjaci, kasnije su osnovali Red za provođenje kontemplativnog života pod zaštitom svete Bogorodice Marije. Redovnici su se preselili u Europu i tu nastavili život po karmelskom Pravilu prilagodivši ga tamošnjim prilikama i popustili su u strogosti koja je bila na počecima Reda. U 15. stoljeću osnivaju se i ženski karmelićanski samostani. Red je u 16. stoljeću obnovila sv. Terezija Avilska i dala novi zamah svojom molitvenom karizmom osobito obnovljenoj grani Reda.
Hrvatske karmelićanke i karmelićani pripadaju terezijanskoj grani Reda. Sv. Tereziju Avilsku smatraju obnoviteljicom i utemeljiteljicom Reda bosonogih karmelićana (OCD), kao uostalom i cijela grana Reda."
Pitaj redovnicu
Red sv. Klare s. M. Tarzicija Čičmak Samostan sv. Klare, Zagreb
"Sveta Klara Asiška je u 13. stoljeću pod vodstvom i po nadahnuću sv. Franje Asiškoga utemeljila jedan od najstarijih Redova. Red sv. Klare počiva na čvrstim temeljima Svetoga pisma, liturgije te crkvene i franjevačke predaje što klarisama jamči vjerodostojnost njihova svjedočenja u Crkvi i svijetu. Izraz tog unutarnjeg, duhovnog života, vidljivi je znak svjedočenja a riječ je o njihovom redovničkom odijelu, grbu Reda i franjevačkom znaku Tau koji je simbol povezanosti Isusa Krista i čovjeka."
Pitaj redovnicu
Ukoliko niste sigurni kome želite postaviti pitanje postavite pitanje, a neki od svećenika će vam odgovoriti.
Arhiva
Odgovara:

s. M. Tarzicija Čičmak

petak, 13. rujna 2013.

Sv. Klara

O svetoj Klari puno čitamo i znamo, ali po čemu bi Vi istaknuli njezinu ulogu? Po čemu je ona posebna, prema Vašem mišljenju?

Dragi brate Željko, mir i dobro! Zahvaljujem na postavljenom pitanju i na zanimanju za sv. Klaru. Po čemu je sv. Klara posebna? Po svome posve osobitom iščitavanju „Evanđelja Gospodina našega Isusa Krista“ (Pravilo sv. Klare) i otajstava naše vjere što je za posljedicu imalo i posve osobiti način života. Sve ono što je zajedničko svim svecima i utemeljiteljima Redova, zatim svi propisi i strukture uobičajeni u drugih Redova, kod sv. Klare stavljeni su u službu njezinog jedinstvenog iskustva Evanđelja u kojemu je prepoznala te za program svojega života i središnji predmet svojega promišljanja uzela kenozu (poništenje, sniženje, poniženje) Sina Božjega. Sažetak toga je njezino Pravilo po kojemu je ona poznata ne kao prva žena uopće koja je napisala Pravilo za žene, nego po onom osobitom obliku „preuzvišenog siromaštva“ (malenost, rubnost, nesamodostatnost, ovisnost o Očevoj providnosti, vlastitom radu i dobroti okoline) i „svetoga jedinstva“ (intenzivni sestrinski život). Njezina je uloga bila i jest da nas uči nasljedovanju Krista koje ima biti tako istinito i tako snažno da se može nazvati drugim krštenjem. Inače je sve samo površno divljenje i samoobmana.

Da biste komentirali, prijavite se.