fra Tomislav Glavnik franjevac Zagreb
"O Bože, ti si Bog moj:
gorljivo tebe tražim;
tebe žeđa duša moja,
tebe želi tijelo moje,
kao zemlja suha, žedna, bezvodna.
Ti postade meni pomoć,
kličem u sjeni krila tvojih.
Duša se moja k tebi privija,
desnica me tvoja drži." Ps 63
Pitaj svećenika
don Josip Lenkić prezbiter Zadar
"Slavit ću te, Gospodine za života,
u tvoje ću ime ruke dizati." Ps 63,5
Pitaj svećenika
vlč. Krunoslav Novak prezbiter Zagreb
"Kao djeca svjetlosti hodite." Ef 5,8
Pitaj svećenika
p. Antun Volenik isusovac Zagreb
"Uzmi, Gospodine,
i primi svu moju slobodu,
moju pamet, moj razum i svu moju volju,
sve što imam i što posjedujem.
Ti si mi to dao, Tebi, Gospodine,
sve vraćam; sve je tvoje,
raspolaži sa svime po svojoj volji.
Daj mi samo svoju ljubav i milost,
i to mi je dosta." DV 234
Pitaj svećenika
Ukoliko niste sigurni kome želite postaviti pitanje postavite pitanje, a neki od svećenika će vam odgovoriti.
Arhiva
Odgovara:

p. Antun Volenik

srijeda, 14. siječnja 2015.

Blagoslov

Zanima me da li se blagoslivlja svijeća i križ? Svećenik mi je rekao da se to ne blagoslivlja.

A. R.

Foto: zupa-duhasvetoga-jarun.hr

Poštovani/poštovana,

na vaš kratki upit morat ću dati nešto duži odgovor jer praksa blagoslova u pučkoj pobožnosti često je nedorečena a ponekad i polumagijska. Blagoslov doslovce znači „dobro-govoriti“, „dobro-sloviti“. Sve u čovječjem životu vrijedno je blagoslova kako naglašava i Drugi vatikanski koncil u konstituciji o liturgiji (usp SC 61). No tu je i problem – kroz stoljeća Crkva je, sljedeći pučku pobožnost, „pokrila“ cijeli ljudski život, po rođenja do smrti, od polja do stola, od bolesti, zaruka, domaćih životinja, oluja itd. cijelim nizom različitih blagoslovina gdje je često bila naglašena egzorcirajuća snaga blagoslova kao zaštite od zloga i njegova utjecaja a podjelitelj blagoslova, svećenik ili biskup shvaćen kao čovjek posebne moći. Danas Crkva blagoslov shvaća prvenstveno kao liturgijski čin zajednice (Pepelnica, Cvjetnica, Svijećnica, blagoslov prstenja) te u duhu općeg svećeništva svih vjernika po Obnovljenom obredniku blagoslova dopušta i laicima blagoslovne čine (roditelji, katehete, lektori, akolite). Isti Obrednik donosi blagoslove nabožnih predmeta tako da je odgovor na vaše pitanje naravski da – križ i svijeća kao nabožni predmeti mogu se (ali ne moraju) blagosloviti. Ipak ukoliko svećenik jasno vidi da pojedina osoba koristi blagoslovljene predmete samo u svrhu „tjeranja“ demona, uroka i sl. zbog pastoralne razboritosti ima pravo i odbiti zatraženi blagoslov.

Ukoliko se želite šire informirati na ovu temu preporučam cijeli broj Živog vrela osobito članak biskupa Ivana Šaška koji sam i sam konzultirao za ovaj odgovor.

Da biste komentirali, prijavite se.