fra Tomislav Glavnik franjevac Zagreb
"O Bože, ti si Bog moj:
gorljivo tebe tražim;
tebe žeđa duša moja,
tebe želi tijelo moje,
kao zemlja suha, žedna, bezvodna.
Ti postade meni pomoć,
kličem u sjeni krila tvojih.
Duša se moja k tebi privija,
desnica me tvoja drži." Ps 63
Pitaj svećenika
don Josip Lenkić prezbiter Zadar
"Slavit ću te, Gospodine za života,
u tvoje ću ime ruke dizati." Ps 63,5
Pitaj svećenika
vlč. Krunoslav Novak prezbiter Zagreb
"Kao djeca svjetlosti hodite." Ef 5,8
Pitaj svećenika
p. Antun Volenik isusovac Zagreb
"Uzmi, Gospodine,
i primi svu moju slobodu,
moju pamet, moj razum i svu moju volju,
sve što imam i što posjedujem.
Ti si mi to dao, Tebi, Gospodine,
sve vraćam; sve je tvoje,
raspolaži sa svime po svojoj volji.
Daj mi samo svoju ljubav i milost,
i to mi je dosta." DV 234
Pitaj svećenika
Ukoliko niste sigurni kome želite postaviti pitanje postavite pitanje, a neki od svećenika će vam odgovoriti.
Arhiva
Odgovara:

p. Antun Volenik

srijeda, 25. veljače 2015.

Nevjerojatno

Poštovanje, p. Antun!

Imam jednu nedoumicu. Inače odlazim na ispovijed u drugi grad jer u mom gradu svećenici imaju neobične prohtjeve i vrlo je teško razgovarati s njima. Prošlog ljeta mi je jedan svećenik za pokoru umjesto molitve ili dobrog djela „zadao“ da moram dati novac iako sam mu jasno dala do znanja da sam nezaposlena, da radi samo muž i da smo u teškoj financijskoj situaciji. Sad me zanima, je li on imao pravo dati takvu pokoru i kakvo je Vaše mišljenje glede toga?   M.Š.

Foto: somorja.sk

Poštovana,

Katekizam Katoličke Crkve u poglavlju pod naslovom „Čini pokornika“ daje jasne odrednice glede vašeg pitanja. Prvo u br. 1456 stoji: „Priznanje grijeha svećeniku bitni je dio sakramenta Pokore.“ Dakle, bilo da svećenici imaju „neobične prohtjeve“ ili nalagali milodar umjesto tri Zdravomarije bez priznanja grijeha pred svećenikom i njegova odrješenja – nema ispovijedi. Nadalje br. 1459 donosi: „Mnogi grijesi nanose štetu bližnjemu. Treba učiniti što je moguće da se šteta nadoknadi (npr. vratiti ukradene stvari, popraviti dobar glas oklevetanom, izliječiti rane). To je zahtjev obične pravednosti.“

Dakle, ukoliko se kod vas radilo o nekoj vrsti materijalne krađe, utaje ili manipulacije svećenik vam je imao pravo, ali ne i dužnost naložiti materijalnu pokoru. Ipak, kako je lijepo u više navrata razložio papa Franjo svećenik u ispovjedaonici ponajprije je u službi Božjega milosrđa i suosjećanja pa bi najosnovnija pastoralna razboritost nalagala da ukoliko ste u takvoj nezavidnoj materijalno situaciji ponajprije s vama vidi da li ste vi to u stanju bez da ugrožavate vlastitu obitelj. Svaki svećenik koji zna ili pokušava suosjećati s materijalnom neimaštinom svoga naroda sigurno bi postupio drugačije, no vi u pismu ne spominjete materiju (okolnost i težinu grijeha koji ste ispovjedili) pa i ovaj moj odgovor mora ostati na ovim načelnim stavovima.

Da biste komentirali, prijavite se.