Hrana i zdravlje

Kako jesti zdravo u restoranima

Suvremeni način života često nas odvodi u restorane. Bilo da je riječ o obiteljskim slavljima, poslovnim ručkovima ili naprosto okupljanju s prijateljima, mnogim ljudima odlazak u restoran predstavlja omiljeni način opuštanja.
20. svibnja 2014.

Kako prehranom pobijediti depresiju

Čovječanstvo od početka pisane povijesti vjeruje kako hrana utječe na emocije i ponašanje. Primjerice, drevna kineska medicina ističe češnjak kao lijek za depresiju, a početkom prošlog stoljeća Amerikanac John Harvey Kellogg, poznat kao „otac“ žitarica za zajutrak pisao je da tvari koje nastaju tijekom probave mesa uzrokuju depresiju.
13. svibnja 2014.

Maštoviti načini pripreme žitnih pahuljica

Najstariji i osnovni recept za jelo s žitnim pahuljicama je zobena kaša. Jedna od popularnih inačica ovoga jela je tzv. „Oslo doručak“; zobene pahuljice namoče se uvečer u mlijeko, ujutro se smjesa zagrije, doda žličica meda i sitno naribana mrkvica ili jabuka te doda još vrućeg mlijeka. Po želji se može dodati i suho voće.
07. svibnja 2014.

Jaje, savršena namirnica

Odavno je poznata činjenica da su jaja nutritivno vrijedna namirnica, s izuzetnim proteinskim profilom, a u prosjeku sadrže tek 70 kcal po komadu. I uopće ne sadrže mnogo masti! Korisna je informacija da bjelanjak uopće ne sadrži kolesterol.
22. travnja 2014.

Jeste li čuli za ulje račića krilla?

Sitni morski račić krill intrigira zbog sadržaja omega-3 masnih kiselina koje su u ulju krila dostupne u posebnom obliku, vezane uz fosfolipide, a u ulju se nalaze i vitamini A i E, crveni pigment astaksantin, posebna vrsta flavonoida i fosfatidil-kolin. Takva prirodna smjesa tvari čini ulje stabilnim, postojanim i našem tijelu lako iskoristivim.
15. travnja 2014.

Kurkumin, snažni žuti pigment

U novije vrijeme u znanstvenim se izvorima sve češće nalazi kurkuma i ekstrakt kurkumin. Brojne provedene studije pokazale su da kurkumin posjeduje snažno antioksidativno, protuupalno, antivirusno, antibakterijsko, antimikotičko i antikarcinogeno djelovanje. Stoga se razmatra kao učinkovita terapija i prevencija malignih bolesti, dijabetesa, alergija, artritisa te neurodegenerativnih bolesti.
08. travnja 2014.

Što se događa u tijelu za vrijeme posta?

Od pamtivijeka je u mnogim civilizacijama i religijama gladovanje poznato kao jedno od “sredstava” pročišćenja – fizičkog, psihičkog, spiritualnog. Tijekom 19. stoljeća gladovanje je bilo prilično popularno kao terapija, odnosno način detoksikacije organizma.
26. ožujka 2014.

Svakom jelu njegov papar

Karakterističan oštar začin porijeklom je iz Indije, široko je rasprostranjen i uzgaja se Aziji, a raste kao grm ili drvo. Moreplovac Vasco da Gama dopremio je papar na brodovima krajem 15. stoljeća i od tada je u svakodnevnoj širokoj primjeni, najčešći začin uz sol.
18. ožujka 2014.

Hrana kao lijek kroz povijest

Iako nije prvi koji je spoznao važnost prehrane u očuvanju zdravlja, Hipokrat je zasigurno dao izuzetan doprinos 'popularizaciji' ideje uporabe hrane kao lijeka. Da je tako, trajno nam govori njegova rečenica "Neka tvoja hrana bude tvoj lijek, a tvoj lijek neka bude tvoja hrana".
11. ožujka 2014.

Zajutrak, najvažniji dnevni obrok od najranijeg djetinjstva

Istraživanja su pokazala da djeca koja redovito jedu zajutrak imaju općenito zdraviju prehranu i češće sudjeluju u tjelesnim aktivnostima, a to su sve bitne odrednice u postizanju i održanju poželjne tjelesne mase.
25. veljače 2014.
Prikazujem rezultate 21-30 (od 51)
 |<  <  1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6  >  >| 

Arhiva