Žene u Bibliji – žrtvovanje za obitelj

O položaju žene u Bibliji promišljale su znanstvenice posljednjega dana regionalne eurospke konferencije u Splitu. „Spoznaja da je Bog - Bog ugnjetavanih, udovica i siročadi i onih koji nemaju pomoćnika - ne znači naravno, da su žene u svim tekstovima pošteđene patnje. Ali upravo time što Sveto pismo prekršaj nad ženama ne prešućuje, daje žrtvama glas. Počinitelji su time prisiljeni priznati svoje nedjelo i ne mogu jednostavno izbjeći svojoj krivnji“, istaknula je Irmtraud Fischer iz Graza.

biblija-zena55c.jpg
Objavljeno:
 
06.09.2012 00:00

O položaju žene u Bibliji promišljale su znanstvenice posljednjega dana regionalne eurospke konferencije u Splitu.

Predavanje "Kako se Bog odnosi prema patnji žena? Iščitavanje starozavjetnih tekstova o Božjem djelovanju prema ženama" održala je Irmtraud Fischer s Katoličko-teološkoga fakulteta Sveučilišta u Grazu.

Kako je istaknula, mnogi starozavjetni tekstovi tematiziraju patnju žena: spektar se u Bibliji širi od gubitka članova, opasnosti rata, terora i gladi do ponižavajućih strukturalnih potiskivanja u patrijarhalno organiziranim društvima.

„Spoznaja da je Bog Bog ugnjetavanih, udovica i siročadi i onih koji nemaju pomoćnika, ne znači naravno, da su žene u svim tekstovima pošteđene patnje. Ali upravo time što Sveto pismo prekršaj nad ženama ne prešućuje, daje žrtvama glas. Počinitelji su time prisiljeni priznati svoje nedjelo i ne mogu jednostavno izbjeći svojoj krivnji. Memoria passionis žena time je kao 'opasno sjećanje' (J. B. Metz) istovremeno u Bibliju upisana kao spomen mučenika“, ustvrdila je Fischer.

Joanna Kiersztejn sa Sveučilišne zaklade Adam Mickiewicz (Poznan, Poljska) govorila je o temi "Paroikos – patnja žena prema 1 Pt 3,1". Paroikos je grčka riječ koja se rabila za izgon, stranca, nekoga tko je isključen iz zajednice, onih na rubu društva. U toj perspektivi autor 1 Pt vidi život svojih naslovnika kao onih koji su od strane društva bili tretirani kao paroikos samo zato što su bili kršćani. Takav je, dakle, bio život kršćanki koji je bio obilježen šutnjom i tihom patnjom.

Larissa Hrotko (Mađarski savez teologinja - Budimpešta) izlagala je o temi "Teologija i antropologija rađanja: Fragmenti talmudske arheologije". Talmud je zbirka tekstova koja paralelno sa Svetim pismom određuje način ponašanja žena i muškaraca. Udajom žena izručuje svoju osobnost i počinje živjeti isključivo za obitelj, žrtvuje svoj duh i tijelo. Prema Talmudu žena je odgovorna za ritualnu čistoću svoga muža i za zdravlje djeteta.

Na kraju konferencije, dogovoreno je da će sljedeći europski simpozij biti 2014. godine u Poljskoj o temi "Prijateljstvo".

Izvor: Laudato/IKA

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: