'Medijska pismenost za odgovorno društvo'

U organizaciji Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu u četvrtak, 9. veljače 2017. u 10:30 sati, održan je okrugli stol pod nazivom 'Medijska pismenost za odgovorno društvo'.
Autor: Laudato/T.S. Photo: Laudato petak, 10. veljače 2017. u 15:18

Ovogodišnji okrugli stol otvorila je Lana Ciboci, potpredsjednica DKMK-a naglasivši kako je medijski odgoj od najranije dobi najbolji način za zaštitu djece na internetu, a sudionike je pozdravio i glavni savjetnik ministra znanosti i obrazovanja Ivan Milanović Litre.

Okrugli stol organiziran je povodom početka provedbe projekta 'Djeca medija za aktivno građanstvo – treninzi medijske pismenosti', koji se provodi uz poptoru Ministarstva znanosti i obrazovanja u 12 hrvatskih županija.

Cilj je projekta potaknuti djecu, roditelje i stručne suradnike da budu kritički osviješteni korisnici medija, da aktivno traže informacije te im ponuditi savjete i primjere kako mogu iskoristiti prednosti tehnologije i medija. Na okruglom stolu predstavljen je i portal o medijskoj pismenosti www. medijskapismenost.hr, koji je prije svega namijenjen roditeljima, a za cilj ima podržati roditelje, skrbnike te učitelje u podizanju razine svijesti vlastite medijske pismenosti te medijskih vještina i znanja djece.

Na okruglom stolu sudjelovali su Ivan Milanović Litre, glavni savjetnik ministra znanosti i obrazovanja (MZO), Robert Tomljenović, član Vijeća za elektroničke medije (AEM), doc. dr. sc. Igor Kanižaj, potpredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) / Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu (FPZG), Krešimir Mikić, prof. v. š., Veleučilište VERN, Slaven Staklenac, ravnatelj Osnovne škole Većeslava Holjevca i Anita Kiš, učiteljica hrvatskog jezika Osnovne škole Većeslava Holjevca.

Robert Tomljenović, Član Vijeća za elektroničke medije, Robert Tomljenović predstavio je portal medijskapismenost.hr čiji je cilj podići razinu medijskih vještina i znanja roditelja i djece koja lako mogu postati žrtvama medija ako se njima koriste bez nadzora odraslih.

Tomljenović je istaknuo važnost medijske pismenosti te ja kazao kako je 'definicija medijske pismenosti je široka ali podrazumijeva sposobnost pristupa medija, sposobnost korištenja medija i ono što se nas tiče osnovno, sposobnost kritičkoga promišljanja viđenih, pročitanih, slušanih medijskih sadržaja.'

Potpredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, dr. sc. Igor Kanižaj, naglasio je važnost edukacije o medijama i novim tehnologijama, kako roditelja tako i djece.

- Kada biste pitali roditelje kako zaštiti svoju privatnost na Internetu i društvenim mrežama siguran sam da odgovor ne bi bio potpuno točan, isto to možemo vidjeti kada je riječ o djeci i mladima – kazao je dr. sc. Kanižaj te dodao:

- Mi olako koristimo tehnologiju bez da razmišljamo o pozitivnim ili negativnim stranama koje kroz nju dolaze i onda se izlažemo ogromnoj količini medijskog sadržaja, ponekad posve nekritički.

Prof. Krešimir Mikić s Veleučilišta VERN, istaknuo je kako je jedan od problema je upravo u tome da na tom planu odabira vrijednih sadržaja treba više poraditi, mi se moramo potruditi u tome da pomognemo mladim ljudima u tome stručnom savjetu što će oni gledati.

Kao sastavni dio svakodnevice, mediji značajno utječu na društvo. Imaju brojne prednosti, ali mogu predstavljati i prijetnju, osobito za djecu i neosviještene korisnike. Stoga je važno raditi na sustavnoj edukaciji o medijima s ciljem usavršavanja medijske i komunikacijske kulture.





 
Da biste komentirali, prijavite se.