Ususret 100. obljetnici rođenja Ive Dulčića

Njegovo sakralno slikarstvo je izraz vlastite najdublje izvornosti, njegove nutrine koja se susrela s bogoljudskom snagom Isusove osobe, iskustva Božje ljubavi jače od smrti.

dulcic.jpg
Autor
IKA/Laudato/N. B.
Fotograf
IKA
Objavljeno:
 
09.08.2016 12:30

Ususret stotoj obljetnici rođenja velikog hrvatskog slikara Iva Dulčića (1916.-1975.) čiji vitraji oslikavaju i crkvu dubrovačkog zaštitnika sv. Vlaha u ponedjeljak 8. kolovoza u palači Sponza u Dubrovniku predstavljena je monografija Ivo Dulčić, autora Igora Zidića.

Izdavači knjige su Požeška biskupija, Matica hrvatska Zagreb i Moderna galerija Zagreb, a knjiga je prije nekoliko dana prvi put predstavljena hrvatskoj javnosti u Požegi.

Dubrovačkoj publici knjigu su predstavili požeški biskup Antun Škvorčević, potpredsjednik Matice hrvatske dr. Damir Barbarić, ravnateljica Moderne galerije u Zagrebu Biserka Rauter Plančić, povjesničari umjetnosti dr. Željka Ćorak i Marin Ivanović te autor Igor Zidić. Biskup Škvorčević kazao je kako je 100. obljetnica rođenja Iva Dulčića zavrijedila da bude proslavljena upravo knjigom, te čestitao autoru Zidiću na monografiji kojom je oživio Dulčićev lik i predstavio svu snagu njegova umjetničkog djela.

Ograđujući se od stručnoga govora o Dulčiću, biskup Škvorčević posvjedočio je svoju povezanost sa slikarom kroz njegova umjetnička djela i sve ono što iz njih zrači nekom posebnom snagom duha s kojom se, na svoj način, i on odavno srodio. Dijeleći svoja razmišljanja o umjetniku i njegovu djelu s okupljenom publikom, požeški biskup skrenuo je pozornost kako i danas u hrvatskom društvu postoji određena nemoć vidjeti i čuti duhovnu stvarnost odnosno nedostatak one moći čovjekova duha kojom on vidi više od pojavnoga i opipljivog. Istaknuo je kako se Dulčić nije dao sputati u nikakve ideološke ili druge okvire te je on tumačio stvarnost u njezinim istinskim dimenzijama tako da su i njegova djela u službi istine koja oslobađa.

- Dulčićeve oči koje vide pomažu i našim očima da progledaju - kazao je biskup te iznio svoje uvjerenje da je Dulčićevo sakralno slikarstvo - izraz vlastite najdublje izvornosti, njegove nutrine koja se susrela s bogoljudskom snagom Isusove osobe, iskustva Božje ljubavi jače od smrti. Taj bezgranični Božji svijet nije za Dulčića bio ograničenje nego oslobođenje da ne robuje ničijem izrazu nego da bude izvoran u istini koja ga je nosila - zaključio je biskup Škovrčević.

U Dijecezanskom muzeju Požeške biskupije čuva se dio Dulčićevih djela.

Zahvaljujući predstavljačima, koji su i dobri poznavatelji i moderne umjetnosti i Iva Dulčića, Ivanović je spomenuo odvažnost dubrovačkog biskup Severina Perneka koji je dao Dulčiću da radi vitraje na zbornoj crkvi Sv. Vlaha. Istaknuo je posebno Dulčićevu antologijsku fresku Krista Kralja nastalu krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća godine u crkvi Gospe od Zdravlja u Splitu, a koju su više puta spomenuli i ostali promotori. Naglasio je Dulčićev doprinos sakralnoj umjetnosti, ilustrirajući to nabrajanjem svih njegovih vitraja i mozaika u Hrvatskoj i svijetu.

Autor Zidić rekao je kako nema osjećaj da je tom monografijom radio spomenik sebi nego da je radio svoj posao. Dulčiću ga je privukao njegov život koji je protekao u neprestanom sukobljavanju. Čitajući i pamteći sve ono što je do sada napisano o Dulčiću, Zidić je u knjizi veliku pozornost posvetio Ljubi Babiću, za kojeg je istaknuo da je on bio najbolji učitelj u povijesti hrvatskih akademija i škola.

- Dulčić je bio najbolji proizvod Babićeve škole, a prvo što je napravio kad je stao na noge je da se odvojio od Babića - rekao je, dodavši da je to prirodno jer nakon onoga što je naučio trebao je krenuti vlastitim putem.

Predstavljanju je nazočila i supruga pokojnog slikara Miroslava Buljan Dulčić, a u publici je, uz brojne ljubitelje slikarevih djela, bio i dubrovački biskup Mate Uzinić.

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: