Papa: Zavaravanje je htjeti ljubiti Boga bez ljubavi prema bližnjemu

Dvije dimenzije ljubavi, ona prema Bogu i ona prema bližnjemu, ujedinjene, oznaka su Kristova učenika, rekao je papa Franjo 4. studenog prije molitve Anđeoskog pozdravljenja na Trgu svetoga Petra u Vatikanu te se osvrnuo na evanđelje liturgije (Mk 12,28b-34) koje govori o zapovijedi ljubavi prema Bogu i bližnjemu.

Untitled-1.jpg
Autor
vaticannews.va/Laudato/M.S.
Fotograf
Alessandro Bianchi/Reuters/Pixell
Objavljeno:
 
05.11.2018 09:24
''Neki je pismoznanac upitao Isusa: 'Koja je zapovijed prva od sviju?' (Mk 12,28). A On mu je odgovorio citirajući ispovijest vjere kojom svaki Izraelac počinje i završava dan i koja počinje riječima: 'Čuj, Izraele! Gospodin, Bog naš, Gospodin je jedini!' (Pnz 6,4), citirao je Papa i objasnio da na taj način Izrael čuva svoju vjeru kao temelj svega svojeg vjerovanja.
 
- Postoji samo jedan Bog i to je naš Bog u smislu da se vezao uz nas neraskidivom vezom, ljubio nas je, ljubi nas i ljubit će nas zauvijek. Iz tog izvora, te Božje ljubavi, proizlazi za nas dvostruka zapovijed: 'Ljubi Gospodina Boga svojega iz svega srca svojega, i iz sve duše svoje, i iz svega uma svoga, i iz sve snage svoje! Ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga' (Mk 12,30-31), rekao je Sveti Otac.
 
Birajući te dvije zapovijedi koje je Bog dao svojem narodu i ujedinjujući ih, Isus nas je poučio jednom zauvijek da se ljubav prema Bogu i ljubav prema bližnjemu ne mogu razdvojiti, dapače, još više, podupiru jedna drugu.
 
- Iako jedna slijedi drugu, one su dva lica iste medalje. Ako se žive zajedno, istinska su snaga vjernika! Ljubiti Boga znači živjeti od Njega i za Njega, za ono što On jest i za ono što On čini. Naš Bog je bezrezervno darivanje, bezgranično oproštenje, ostvarenje koje potiče i daje da rastemo. Zato ljubiti Boga znači svaki dan ulagati vlastitu snagu kako bismo bili njegovi suradnici u bezrezervnom služenju svojemu bližnjemu, u traženju neograničenog oproštenja i u njegovanju zajedništva, istaknuo je papa Franjo.
 
Objasnio je i kako se evanđelist Marko ne trudi potanko objasniti tko je bližnji, jer bližnji je osoba koju svaki dan susrećemo na svojem putu.
 
- Ne radi se o tome da izabiremo svojeg bližnjeg, to nije kršćanski. Misliti da je naš bližnji onaj kojeg smo izabrali, nije kršćanski, to je poganski. Riječ je o tome da trebamo imati oči kako bismo ga prepoznali i srce kako bismo željeli njegovo dobro. Ako se vježbamo gledati kao što Isus gleda, nastojat ćemo uvijek slušati i biti uvijek uz onoga tko je u potrebi. Potrebe bližnjih zasigurno traže djelotvorne odgovore, no prije toga traže suosjećanje. Slikovito možemo reći da gladan čovjek ne treba samo tanjur juhe, nego i osmjeh, da ga netko sasluša i moli za njega, po mogućnosti da moli s njim, zaključio je Papa.
 
Istaknuo je i kako spomenuto evanđelje poziva sve nas da budemo usmjereni ne samo prema hitnim potrebama najsiromašnije braće, nego iznad svega da budemo pažljivi prema njihovoj potrebi za bratskom blizinom, smislom života i nježnošću.
 
- To je izazov za naše zajednice. Radi se o izbjegavanju opasnosti da budu zajednice koje mnogo toga poduzimaju, no malo ostvaruju; o opasnosti da budu samo 'uslužne postaje', ali da pružaju malo zajedništva, u punom i kršćanskom smislu toga pojma. Bog koji je ljubav stvorio nas je za ljubav kako bismo ljubili druge ostajući ujedinjeni s Njim. Bilo bi zavaravanje htjeti ljubiti bližnjega bez ljubavi prema Bogu; isto tako, bilo bi zavaravanje htjeti ljubiti Boga bez ljubavi prema bližnjemu. Te dvije dimenzije ljubavi, prema Bogu i bližnjemu, ujedinjene, oznaka su Kristova učenika. Neka nam Blažena Djevica Marija svakodnevno pomaže prihvatiti i svjedočiti tu pouku punu svjetla, zaključio je Papa. 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Vatikan

Još iz rubrike: