Pro life poruka u filmu „Bella“

„Bella“ podsjeća da pobačaj nije rješenje, da postoje prava, ispravnija rješenja poput posvajanja.
Autor: Branka Martinović/Laudato/M.R. Photo: dutonnerre.blogspot.hr srijeda, 02. prosinca 2015. u 19:39

Nakon što sam u prošlom članku govorila o Cristianu Ronaldu, njegovom životu kao snažnoj pro life poruci koja može nadahnuti mnoge u donošenju ispravnih odluka te njegovom životu punom odricanja, nastavljam s pozitivnim pričama. Ovaj članak posvećujem nagrađivanom američkom filmu „Bella“ (2006.).

"Bella" je indie obiteljski film o iskupljenju s pro life porukom inspiriranom stvarnim događajima. "Bella" je osvojila mnogobrojne nagrade, a najvažnija je pobjeda na filmskom festivalu u Torontu.

Film je režirao Alejandro Gomez Monteverde koji je, uz Patricka Miliona i Lea Severina i jedan od scenarista. Producenti filma su Eduardo Verastegui i Sean Wolfington. Među izvršnim producentima je i poznati producent Stephen McEveety („Braveheart“, „The Passion of the Christ“) koji je ekipi pomogao savjetima nakon snimanja.

Jose (Eduardo Verastegui) i Nina (Tammy Blanchard) su kolege u restoranu na Manhattanu čiji je vlasnik Joseov posvojeni brat, Manny. Radnja filma se odvija u jednom danu u kojem se isprepliću događaji koji zauvijek povezuju glavne likove – kuhara Josea koji ima nepoznatu prošlost obilježenu nogometnom karijerom i konobarice Nine koja ima neizvjesnu budućnost. U radnji se isprepliću Joseova priča iz prošlosti koja ga još uvijek proganja, njihova sadašnjost i neizvjesna budućnost.

Nina kasni na posao drugi dan za redom i dobiva otkaz. Jose je želi utješiti i razgovarati s njom, iako do tada nisu komunicirali, te mu ona priznaje da je trudna s muškarcem s kojim više nije u kontaktu, kako ozbiljno razmišlja o pobačaju jer joj je život nesređen te kako ne želi da njezino dijete pati s njom u takvom životu. Jose je pita želi li provesti s njim taj dan te je vodi svojoj obitelji. Tamo provode vrijeme otkrivajući puno toga jedno o drugome. 

Nina konačno saznaje istinu o Joseovom životu koja ga još uvijek progoni, djevojčici koja je lovila leptire, starom automobilu u garaži te nogometnoj karijeri. Jose saznaje da je Nina provela mladenačke godine brinući se o majci koja je pala u depresiju nakon suprugove smrti te da ju je Nina, nakon što više nije mogla trpjeti odbačenost, ostavila i preselila se u New York. Najvažnija činjenica koju Nina saznaje je da je Manny posvojen, ali da to nikada nije radilo razliku u njihovoj obitelji.

S obzirom da je Nina čvrsto odlučila pobaciti, Jose donosi odluku koja će promijeniti njihove živote.

Film ima snažnu poruku za život, lijepu ljubavnu i ohrabrujuću obiteljsku poruku, iako su one prezentirane na nenametljiv način, upravo onako kako trebaju biti: istinito i snažno, ali osjećajno i mudro.

„Bella“ daje prednost životu i slavi ga bez obzira na sve probleme i okolnosti.

„Bella“ prezentira ljubav u pravom obliku, obliku koji zahtijeva žrtvu kako bi osoba postupila ispravno.

„Bella“ donosi istinu o obitelji kao glavnoj nositeljici društva koja ima i treba imati veliki utjecaj na pravilnu izgradnju pojedinca, ali i koja pruža sigurnost, zabavu i potporu svakom svom članu.

„Bella“ promiče vrijednost i doprinos Latino zajednice u SAD-u koja je, od 40.-ih godina 20. st., u filmovima uvijek negativno prikazivana kao zajednica dilera, prostitutki i kriminalaca, a prema riječima Eduarda Verasteguija, danas se u Latino četvrti Los Angelesa, u krugu od 11 kilometara, nalazi osam abortivnih klinika koje se brinu za ostvarenje eugeničkih ideja.

„Bella“ podsjeća da pobačaj nije rješenje, da postoje prava, ispravnija rješenja poput posvajanja.
Film je nagrađen i ocijenjen visokim ocjenama od strane udruga koje se bore za pravo na život te udruga koje promoviraju posvajanje kao alternativu pobačaju. Udruge za posvajanje su sudjelovale i u distribuciji filma.

Kako glavni glumac i producent Eduardo Verastegui ističe, filmom je spašeno više stotina beba jer ih kontaktiraju žene i obitelji koje su se radi filma odlučile za život. Lik Josea je nadahnuo i samog glumca koji se na isti način postavio u stvarnoj životnoj situaciji, iako je ta priča imala drugačiji završetak (roditelji su odlučili zadržati bebu).

 

Da biste komentirali, prijavite se.