Potreban je odgoj u korištenju medija

Tko danas nema internet, ne postoji, istaknuo je u svom predavanju Ivica Šola, predavač etike medija na Odsjeku za kulturologiju Sveučilišta u Osijeku, koje je održao, u petak, 15. lipnja, drugoga dana simpozija „Mediji i djeca“ u Matici hrvatskoj u Zagrebu.

sola-glavna.jpg
Objavljeno:
 
15.06.2012 00:00

Tko danas nema internet, ne postoji, istaknuo je u svom predavanju Ivica Šola, predavač etike medija na Odsjeku za kulturologiju Sveučilišta u Osijeku, koje je održao, u petak, 15. lipnja, drugoga dana simpozija „Mediji i djeca“ u Matici hrvatskoj u Zagrebu. Naime, prema njegovim riječima, ako čovjek nema e-mail adresu, kao da je isključen za društvo, jer ga internetski svijet ne poznaje.

„Čovjek je stvorio dijabolično društvo. Naime, čovjek stvara tehniku, a tehnika stvara čovjeka. Nove tehnologije donose nove stvarnosti za čovjeka, na koje on često puta nije spreman i nije odgojen za njih“, istaknuo je Šola.

Primjerice, spomenuo je razne kategorije čovjekove stvarnosti koje se ne snalaze u današnjem medijskom bumu. 

„Spomenut ću kategoriju razuma. Naime, razum promišlja o stvarnosti i društvu u kojem živimo. Međutim, s razvojem tehnike i informacijama koje su razumu danas dostupne, um se zaglušuje i razum postaje manje važeći nego prije. Isto je i s kategorijom istine. Istina je ona koju donose mediji. A danas je istina ono što jače agencije ili korporacije koje drže medije kažu da je istina“, upozorio je Šola.

Da bi se buduće generacije ipak mogle nositi s medijim i opasnostima koje u njima postoje, treba stvoriti medijsku kritičnost kod djece, ali i djecu treba poticati na medijsko stvaranje, smatra Krešimir Mikić, profesor na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

„Današnja djeca znaju koristiti medije, i to bolje od svojih nastavnika i roditelja. Međutim, njima upravo nastavnici i roditeljima trebaju stvoriti kritičnost prema medijima, a to je jedino moguća ako i sami dovoljno upoznaju medije“, poručio je Mikić.

 Među ostalima, Mikić je istaknuo da se previše naglašavaju opasnosti koje vrebaju u medijima. S jedne strane, kako je rekao, psotoji određena opasnost, ali s druge strane, djeca dana doživljavaju nasilje u meidjima, primjerice u filmovima, kao vrstu koreografije.

„Djeca 21. stoljeća nisu ista kao mi od prije 50 godina. Ne doživljavaju stvari na jednaki način. Medije treba koristiti kao obrazovne metode u kojima će djeca moći izraziti svoju kreativnost“, poručio je Mikić.

„Zašto nam treba medijski odgoj u školama?“ naziv je predavanja koje je održao Zlatko Miliša, profesor na Odjelu za pedagogiju Sveučilišta u Zadru i voditelj projekta „10 dana bez ekrana“ u kojem su sudjelovali obitelji iz 13 hrvatskih gradova. U tom projektu djeci i roditeljima bilo je zabranjemo gledati 10 dana televiziju i koristiti internet.

Prema Miliševim riječima, provedbom tog projekta, djeca su počela sudjelovati u raznim aktivnostima i više komunicirati s drugom djecom i roditeljima.

„Današnji čovjek ovisan je o internetu, posebice djeca. Prema rezultatima istraživanja, djeca provedu i do sedam sati ispred triju ekrana (kompjutera, televizora, mobitela) , a to je više nego štu su u školi“, upozorio je Miliša.

U svom predavanju, zaključio je da su potrebni Centri za mlade u kojem će mladi kvalitetno provoditi svoje slobodno vrijeme i zajednički sudjelovati u izgradnji društva na pozitivnim vrijednostima.

Izvor: Laudato

Fotogalerija
f1
f2
f3

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: