BBC uveo pojam "zajednička era"

Britanski BBC ovih je dana pod izlikom navodnog vrijeđanja vjernika drugih religija, vremenske oznake „BC“ i „AD“ (Prije Krista i Godina Gospodnja) zamijenio „neutralnim“ „CE“ (Zajednička era). Time su Britanci ponovno poduzeli pokušaj uklanjanja znakova kršćanstva iz takozvanog „Zapadnog svijeta".
srijeda, 12. listopada 2011. u 00:00
Britanski BBC ovih je dana pod izlikom navodnog vrijeđanja vjernika drugih religija, vremenske oznake „BC“ i „AD“ (Prije Krista i Godina Gospodnja) zamijenio „neutralnim“ „CE“ (Zajednička era). Time su Britanci ponovno poduzeli pokušaj uklanjanja znakova kršćanstva iz takozvanog „Zapadnog svijeta“, o čemu u vatikanskom dnevniku L'Osservatore Romano piše Lucetta Scaraffia, čiji  tekst u prijevodu prenosimo s portala Hrvatskoga kulturnog vijeća u nastavku.

Povijesno besmisleno licemjerje
 
Vijest da je BBC odlučio promijeniti opis BC, Before Christ (prije Krista), i AD, Anno Domini (Godina Gospodnja) u generičko "CE", Common Era (zajednička era), kako ne bi uvrijedio vjernike drugih religija nije uzrokovala mnogo reakcija osim onih od velikog broja ne-kršćana, koji su dali do znanja putem raznih glasnogovornika da nisu ni na koji način bili uvrijeđeni tradicionalnim označavanjem.
 
No, ti smisleni i poštovanja vrijedni glasovi nisu dirnuli direktore britanske postaje s vijestima, kao što se ranije događalo u sličnim slučajevima. Zapravo, sada je vrlo jasno da je poštivanje drugih religija samo opravdanje, budući da su oni koji žele ukloniti tragove kršćanstva iz zapadne kulture tek nekoliicina sekularnih zapadnjaka.
 
Ovo zasigurno nije prvi puta. Pokaušaj promjene tradicionalnog datiranja dogodio se tijekom francuske revolucije, koja je nametnula novi kalendar koji je započinjao s 14. srpnjem 1789., danom za kojeg su govorili da označava početak revolucije. Izmislili su tada nove nazive za mjesece, jasno poništavajući kešćanske blagdane zamjejujući ih s "revolucionarnim". Kako bi uklonili nedjelju, tjedan je zamijenjen s deset dana. Kalendar je živio kratko, poništio ga Napoleon 1806.: novi dani imali su nešto pogrješnog i smiješnog, čak i za najponosnije Prosvjetitelje.
 
Drugi pokušaj djelo je Lenjina, koji je promijenio kalendar tako da počinje s datumom državnog udara, 24. listopadom 1917. Taj kalendar, korišten od 1929. do 1940,, zamijenio je tjedan s pet dana i, naravno, zamijenio je kršćanske blagdane s revolucionarnim datumima.Nijekanje KristaNijekati povijesno revolucionarnu ulogu dolaska Krista na zemlju, koju su prihvatili čak i oni koji ga ne priznaju za Božjeg sina, enormna je besmislica. I, s povijesnog gledišta, to znaju i ljudi židovske i muslimanske vjere To, jednako tako, nije imalo mnogo uspjeha, budući da se usporedno rabio i gregorijanski kalendar radi održanja odnosa s ostatkom svijeta. Slična je sudbina dočekala kalendar kojeg je nametnuo Mussolini, koji je započinjao s Maršem na Rim, početkom razdoblja fašizma, ali nije imao cilj zamijeniti tradicionalni kalendar.
 
Sve u svemu, zamisao o uklanjanju kršćanskog kalendara ima vrlo loše prethodne pokušaje, ostavljajući mnoge neuspjehe pri pokušaju oživotvorenja. Treba spomenuti da se ovog BBC ograničio tek na promjenu opisa, a ne na promjenu računanja vremena, no, čineći to ne može se zanijekati da je učinio licemjernu gestu, pokazuje licemjernost onih koji se pretvaraju da ne znaju zbog čega su se godine počele brojati baš od tog trenutka.
 
Nijekati povijesno revolucionarnu ulogu dolaska Krista na zemlju, koju su prihvatili čak i oni koji ga ne priznaju za Božjeg sina, enormna je besmislica. I, s povijesnog gledišta, to znaju i ljudi židovske i muslimanske vjere.
 
Kako se netko može pretvarati da ne zna da je tek od tog trenutka afirmirana ideja da su sva ljudska bića jednaka, budući da su Božja djeca? To je princip na kojem se temelje ljudska prava, i na temelju kojeg se prosuđuju ljudi i vođe. Princip koji, do tog trenutka, nitko nije podupirao, i na kojem se temelji kršćanska tradicija.
 
Zbog čega ne bi bilo priznato da je od tog trenutka svijet bio promijenjen? Da su tabui i materijalna nečistoća nestali, i priroda je bila oslobođena prisustva nadnaravnog, baš stoga što je Bog transcendentan? Iz toga je rođena mogućnost da Europljani otkriju svijet i da znanstvenci počinju eksperimentalno proučavati prirodu, što je dovelo do rođenja moderne znanosti.
 
Zašto, tada, poricati čak i kulturni dug koji uljudba duguje kršćanstvu? Nema ničega što bi bilo više protiv povijesti i besmisleno, što su Židovi i muslimani jasno razumjeli. To nije pitanje vjere, već razuma. Još jednom.
 
Lucetta Scaraffia
L'Osservatore Romano
 
Preveo: D. J. L./HKV
Da biste komentirali, prijavite se.