Crkva na medijskom tržištu?

„Crkvena komunikacija: lica, ljudi, priče“ – središnja je tema trodnevnoga seminara katoličkih novinara i komunikatora iz cijeloga svijeta koji je u ponedjeljak, 16. travnja 2012. počeo na Papinskog sveučilištu „Santa Croce“ u Rimu i okupio je tristotinjak sudionika.
ponedjeljak, 16. travnja 2012. u 00:00

„Crkvena komunikacija: lica, ljudi, priče“ – središnja je tema trodnevnoga seminara katoličkih novinara i komunikatora iz cijeloga svijeta koji je u ponedjeljak, 16. travnja 2012. počeo na Papinskog sveučilištu „Santa Croce“ u Rimu i okupio je tristotinjak sudionika. Među njima su i predstavnici iz Hrvatske: novinarka ekipa internetskog portala Biti u vezi –www. laudato.hr. Tijekom tri dana analiziraju pitanja: može li Crkva uspjeti na medijskom tržištu s navještajem Istine;  treba li mijenjati način i koje metode koristiti u svome poslanju? Obrađuju se različiti načini komuniciranja: radijski i televizijski programi, proizvodi producentskih mreža, internetske stranice i potrali, te osnovna načela komuniciranja u Crkvi.

Vrlo otvorenim govorom o sadašnjem trenutku Crkve, simpozij je jučer otvorio mons. Claudio Mria Celli, predsjednik Papinskog vijeća za sredstva društvene komunikacije. „Nije lagan trenutak za Crkvu. Ona ima lošu sliku u javnosti“, rekaoje mons. Celli svjestan činjenice da se i Crkva nalazi na vrlo dinamičnom „tržištu izbora vrijednosti“, tipične kulture našega vremena. „Mi govorimo Istinu, a drugi govore istine“, naglasio je i ukazao na važnost dijaloga sa svima, što ujedno znači i supatiti s njima, a po potrebi i diskretno komunicirati.  „Crkva mora ući u dijalog i dopušteno joj je govoriti i koristiti audiovizualna sredstva kako bi se širila Riječ Božja“, zaključio je mons. Celli.

"Osobna priča koja emotivno dotakne čovjeka, vrijedi više od svih činjenica koje novinar može ponuditi u svom članku, jer potiče pitanja i izaziva reakciju", ustvrdio je Armando Fumagalli, profesor semiotike na Papinskom sveučilištu „Santa Croce“ u Rimu. „Od nas se traži empatija sa slušateljima“, napomenio je i spomenuo primjer Evanđelja. Naime, Evanđelisti nam nisu prenijeli „školsku teologiju“, nisu pisali ni priručnike ni katekizme, već Isusov život, a on je bio pun suosjećanja za bližnje. I njihov cilj, ali i naša želja je privući ljude Kristu, a ne ih zabavljati. Pozivajući novinare da strpljivo uče nove tehnike i modele komunikacije, koji predstavljaju veliku snagu za navještaj Radosne vijesti, zaključio je: „Za dobar novinarski uradak, važno je koristiti jednostavne i snažne riječi. To je ono što će ljudi zapamtiti i osjetiti.  Treba govoriti istinu, ali na način da se putem vijesti potakne empatija te da na taj način ostane u srcima s pravom porukom.“
Upravo takve priče, s malo riječi, ali sa snažnom porukom, tijekom jučerašnjega dana sudionici simpozija mogli su vidjeti u kratkim filmovima Marka von Riedemanna, direktora Njemačke katoličke radijske i televizijske mreže. On je svojim televizijskim prilozima o progonjenim kršćanima u Iraku, Indiji i Kini, potaknuo i druge novinarske profesionalce da progovore o diskriminaciji katolika i u svojim zemljama. „Ti ljudi žive u patnji i izolaciji, budimo njihov glas“, pozvao je na kraju uspoređujući to poslanje s pomoći koju je Šimun Cirenac pružio Isusu na Križnom putu. Na istom je tragu i film „Srce Jenina“ redatelja Marcusa Vettera o kojem su sudionici raspravljali drugog dana simpozija.

Svjedočanstvo o svojem medijskom profesionalnom angažmanu dala je i vatikanologinja Marina Ricci koja je pratila pontifikat Ivana Pavla II., a sada to čini i s Benediktom XVI.  Godine 2002. bila je me izabrana u skupinu od 14 novinara koji su pisali tekst Križnog puta za Colosseum, koji se moli na Veliki petak.  Uredila je niz od šest DVD-a s kršćanskim svjedočanstvima, a kao stručnjak za vatikanska pitanja počela je raditi na TV channal TG5 1992. godine.  Među ostalim, napomenula je da je za novinarsko poslanje važno razumijevanje događaja, a osobito u njezinom području Papinih poruka, jer „ako ja kao vjernica ne razumijem što govori Sveti Otac, kako ću to prenijeti svojoj publici?“

U srijedu, 18. travnja sudionike simpozija u audijenciju će primiti papa Benedikt XVI., a potom će posjetiti i Tiskovni ured Svete Stolice kojega će im predstaviti glasnogovornik o. Federico Lombardi.

Izvor: Laudato
 

Da biste komentirali, prijavite se.