Korizma i značenje križnog puta

Korizma i značenje križnog puta

Korizmeno vrijeme daje nam putokaz da iz starog prijeđemo u novo i milost da to možemo učiniti!

Korizma_Isus2.jpg
Autor
putevimilosti.com/Laudato/A.L.
Fotograf
www.putevimilosti.com
Objavljeno:
 
18.03.2022 10:58

 

Korizma je milosno vrijeme u kojemu nam Bog, po svojoj milosti, objavljuje svoje milosrdno lice. To Božje lice, duša, koja je ranjena grijehom, čezne gledati tako da primi svu blaženu utjehu. Korizmeno vrijeme jest vrijeme obnove saveza s Bogom, a to znači ponovno povjerovati i uzdati se u Božju ljubav i vjernost. Ljubav Božja dolazi nam nadasve preko Riječi koju nam Bog upućuje i koja čeka na naš odgovor. Dakle, korizmeno vrijeme jest vrijeme u kojem se od slušanja ide prema poslušnosti. Slušanje se postiže pažnjom na Onoga koji nam govori, a poslušnost se postiže slobodom da ljubimo Onoga koji nas je prvi ljubio.

Hod kroz korizmu jest hod vjere u kojoj proživljavamo proces ozdravljenja i oslobođenja. Bog nas po svojoj Riječi ozdravlja od naših slabosti i bolesti koje trebamo prepoznati i dati im ime. Koliko ćemo biti iskreni i moći odgovoriti na pitanje: „Što želiš da ti učinim?“, toliko će nas Bog moći i ozdraviti. Zdravlje je povezano s oslobođenjem koje dolazi od Istine, priznavanjem i davanjem pohvale Bogu za sve ono što mi je učinio. Ovisno i o veličini Istine Božjeg djelovanja u mome životu jest i veličina moje slobode. Riječ: „Za slobodu nas Krist oslobodi“, upućuje nas da razmišljamo o slobodi koju nam je Bog dao i u kojoj živimo. Samo u toj, Božjoj slobodi, čovjek može biti i ostati slobodan. Kršćanski filozof, Jacques Maritain, rekao je (ne doslovni citat): „Čovjek može biti slobodan tek kad dopusti da ga prožme Istina, da je ljubljen oduvijek i zauvijek; a da sačuva tu slobodu, potrebno je da ljubi po svom staležu i ostane vjeran ljubavi u svome pozivu“. Služiti Istini, koja svim ljudima može dati slobodu, jest prava ljubav koja nam daje istinski motiv da ovo korizmeno vrijeme prihvatimo kao veliku milost i priliku koju nam Bog daje, da ostvarimo svoju slobodu i pomognemo drugima da budu slobodni.

Sloboda se ostvaruje kroz ljubav, a ona kroz križni put, koji je put ljubavi i velike slobode. Na početku svoga križnoga puta Isus je rekao: „Nitko mi ne oduzima život, imam vlast dati ga i opet ga uzeti“. Vrhunac te slobode ostvaruje se u davanju života na križu, ljubeći do konca, izrečeno u riječima: „Sve je ispunjeno“. Dakle, sve treba ispuniti ljubavlju, da sve bude oslobođeno Kristovom slobodom. Proces toga oslobođenja kroz ljubav možemo pratiti kroz postaje križnoga puta. Kroz četrnaest postaja možemo razmišljati o četrnaest odluka koje nas mogu dovesti do slobode služenja, ljubeći do konca.

1. Osuda: prva odluka koju čovjek treba učiniti jest osuda grijeha. Kao što piše sveti Ivan u svojoj Prvoj poslanici: da budemo sinovi svjetla, trebamo osuditi grijeh i prihvatiti zakon ljubavi, čuvajući se od duha svijeta i antikrista.
2. Prihvatiti križ: druga odluka jest prihvatiti zakon ljubavi: „Tko me ljubi, čuvat će moje zapovijedi“.
3. Prvi pad: treća odluka jest živjeti blaženstva, prvo od njih možemo uzeti iz Isusovih riječi: „Blaženi koji se ne sablazne o mene“. To, pak, može značiti obratiti se od mentaliteta svijeta i prihvatiti Božju mudrost kao način življenja.
4. Susret s Majkom: četvrta odluka: prihvatiti B. D. Mariju za svoju Majku; to pak može značiti ući u pravi odnos s Majkom, koja nas po Duhu Svetom u bolima rađa na novi život.
5. Šimun Cirenac pomaže Isusu nositi križ: peta odluka jest odreći se individualizma i samodostatnosti te prihvatiti ovisnost o drugima, život u organizmu mističnoga Tijela Kristova.
6. Veronika pruža Isusu rubac: šesta odluka jest prihvaćati tješenje i utjehu, koje možemo poslije drugima iskazati: „tješiti utjehama, kojima smo sami tješeni“.
7. Drugi pad: sedma odluka jest svakodnevno umiranje starog čovjeka kojeg nosimo u svome tijelu. Proces umiranja, iako težak i bolan, ne treba nas rastuživati u onome što gubimo, već radovati u onome što postižemo.
8. Isus tješi Jeruzalemske žene: osma odluka jest misliti na druge. To je najbolja obrana od samoljublja i egoizma, koje će nas pratiti i napastovati do konca života.
9. Treći pad: deveta odluka jest biti strpljiv s vlastitim slabostima, sve dok se kroz njih ne nastani Kristova snaga.
10. Isusa svlače: deseta odluka jest živjeti siromaštvo; „gol se rodih, i gol ću umrijeti“. Sloboda od zemaljskih stvari povećava želju za nebom.
11. Razapinjanje Isusa na križu: jedanaesta odluka jest prihvatiti križ kao sredstvo posvećenja. U križu je mudrost i snaga za one koji vjeruju.
12. Isusova smrt na križu: dvanaesta odluka jest biti vjeran zakonu ljubavi do konca – poslušnost, do konca umrijeti sebi, poput Mojsija (Pnz 32,50.34,5).
13. Isusa skidaju s križa: trinaesta odluka jest ne dopustiti da nas išta odvoji od ljubavi Božje, ni smrt.
14. Isusa polažu u grob: četrnaesta odluka jest ne žaliti staroga čovjeka koji umire, već se radovati novomu koji u nama nastavlja živjeti i rasti. Što je za mnom, zaboravljam. Prežem za onim što je ispred mene, za Božjim obećanjima čeznem.
 
Korizmeno vrijeme obasjano je svjetlom uskrsnuća i zato nam to vrijeme daje ne samo putokaz, da iz staroga prijeđemo u novo, već i milost da to možemo učiniti. To milosno vrijeme stavlja nas u priliku odluke: biti slobodan prihvaćajući istinsko oslobođenje koje može dati samo Bog. Neka nam Bog, uz poziv na slobodu, dade i milost odvažnosti da ju sačuvamo u ljubavi po cijeni i vlastitog života, jer: „Tko želi spasiti svoj, izgubit će ga; a tko izgubi svoj život poradi mene i evanđelja, spasit će ga“.

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Istinito, lijepo i dobro

Još iz rubrike: