Kardinal Caffarra o sakramentu braka u suvremenom društvu
Crkva se brine oko braka zato što ga je Gospodin uzdignuo na razinu sakramenta.
Predsjednik Italije, Sergio Mattarella, potpisao je zakon o civilnim unijama čime je potpisao i redefiniciju braka. Na njegovu odluku osvrnuo se kardinal Carlo Caffarra, umirovljeni nadbiskup Bologne, utemeljitelj Papinskog instituta ''Ivan Pavao II.'' za studij braka i obitelji te sudionik na sinodama o obitelji, 1980. pod sv. Ivanom Pavlom II. te 2014. i 2015. pod papom Franjom.
Kardinal je istaknuo kako zakonska norma ne mijenja stvarnost jer je brak nerazrješivi savez muškarca i žene koji za cilj ima ujedinjenje supružnika i prenošenje ljudskoga života.
- Talijanski gradonačelnici, osobito oni katolici, trebaju uložiti prigovor savjesti. Slaveći civilnu uniju postali bi sudionici teško nelegitimnog moralnog čina – upozorio je kardinal Caffarra.
Uzrok krize identiteta obitelji na zapadu kardinal prepoznaje u procesima 'debiologizacije' čovjeka u kojem se ne misli da tijelo ima vlastiti objektivni jezik i značenje, nego ga da određuje pojedinac te zaključuje kako se u zapadnoj svijesti se prelomila veza biosa i logosa.
Kardinal je posvjedočio kako mu je 80-ih godina prošloga stoljeća sestra Lucija, jedna od fatimskih vidjelica, napisala kako će 'konačni okršaj' između Gospodina i sotone biti na području braka i obitelji. Pri tom mu je kazala da će oni koji će se boriti za brak i obitelj biti progonjeni, ali da se ne trebaju bojati jer je Gospa već zgazila glavu paklene zmije.
- Proživljavamo neuređenu situaciju. Nikada se nije dogodilo da se redefinira brak. Kao da Sotona izaziva Boga, govoreći: Vidiš? Ti predlažeš svoje stvorenje. Ali ja ću ti pokazati alternativnu kreaciju. I vidjet ćeš da će ljudi reći: bolje je tako – rekao je kardinal.
Sam Krist ujedinjuje supružnike, što nije metafora. Ženidbena sveza supružnika se ucjepljuje u svezu Krista i Crkve, i obrnuto. Nerazrješivost nije prije svega moralno pitanje, nego ontološko. Sakrament supružnike preobražava, više nisu dvoje, nego jedno.
Crkvi je dužnost komunicirati evanđeosku istinu o braku, katehizirati, i to ne samo riječima.
- Ima osoba koje mi, nakon kateheze o sakramentu ženidbe, dođu reći: zašto nam nitko nikada nije govorio o tim divnim stvarima? – kazao je kardinal, ističući važnost poučavanja mladih.
Pitanje obrazovanja o evanđeoskoj istini o braku istaknuto je i u apostolskoj pobudnici pape Franje, ''Amoris laetitia''. Kardinal Caffarra osvrnuo se na njezino 8. poglavlje i proturječna tumačenja po pitanju pristupa sakramentima za rastavljene i ponovno vjenčane te istaknuo četiri točke:
Prvo, da je brak nerazrješiv i da je to prije svega ontološka činjenica.
Drugo, kako bračna vjernost nije ideal koji valja postići, već je snaga za vjernost darovana u sakramentu.
Kao treće, istaknuo je kako brak nije 'privatna činjenica' koja ovisi o supružnicima, nego javna stvarnost na dobro Crkve i društva.
''Amoris laetitia'' stoga ne daje prostora za pristup sakramentima rastavljenih i civilno ponovno vjenčanih.
- Tko se nalazi u stanju života koje objektivno proturječi sakramentu euharistije, ne može mu pristupiti – zaključio je kardinal.
Kardinal Caffarra naglasio je kako ne treba pasti u zamku masovnih medija u kojima se sve svodi na 'euharistija da – euharistija ne'.