Prvi vozački ispit u Hrvatskoj

Na početku 20. stoljeća konjski tramvaj, fijakeri, biciklisti i mnoštvo pješaka davali su Zagrebu dovoljan velegradski “štimung”. A onda se 1901. pojavio prvi automobil koji je u grad dovezao Ferdinand Budicki, začetnik mnogih ondašnjih ludorija. Za njim su slijedili drugi vlasnici te čudnovate “kočije bez konja”.

budicki.jpg
Autor
Laudato NP
Fotograf
www.miniclubzagreb.hr
Objavljeno:
 
27.07.2014 11:53

Svojim trubama i brzom vožnjom ljutili su dotad spokojne građane, i to bez vozačkih dozvola. Stanje na ulicama list “Obzor” ocijenio je kao da izlazi i danas.

"Imade automobilista koji misle da je ulica samo za njih, pak bezobzirce jure gradom i time izazivlju negodovanje općinstva!"

Naposljetku je Zemaljska vlada stala na kraj tom neredu. Odlučila je da se svaki vozač mora podvrgnuti ispitu i da svaki automobil mora imati registracijsku tablicu. Problem je bio samo u tome tko će u ispitno povjerenstvo jer nijedan “zemaljski činovnik” nije znao voziti. Naposljetku su pozvali Budickog da pouči četvoricu budućih ispitivača – Sonsa, Hoffmana, Birača i Desputa – kako se upravlja automobilom. Budicki je za svaku neuku glavu dobio 200 kruna.

Kuriozno je, ali istinito da je 27. srpnja 1910. najprije na vozački ispit pozvan upravo Ferdinand Budicki. Razumljivo: položio je otprve. Prvak autosporta u nas dobio je i vozačku dozvolu s brojem jedan. Administracija je i onda bila spora kao i danas. Dozvolu je dobio tek 7 dana poslije provjere svoga vozačkog znanja!
 

Jeste li ovaj mjesec uplatitli za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!