Laudato TV najbrže rastuća televizija u Hrvatskoj!
Hrvatski poslovni magazin 'Lider' objavio je članak o televizijskim kućama u Hrvatskoj, a Laudato TV plijeni pozornost kao najbrže rastuća televizija u Hrvatskoj.

Naime, od 2015. godine do danas LTV ima ogroman postotak rasta, čak 3123.3%! Time je potpuno 'potukao' konkurenciju. Za primjer, drugo mjesto pripada televiziji 'Drugi plan' sa 613.3% rasta u posljednjih pet godina, dok su RTL i TV Nova na osmom, odnosno devetom mjestu, piše Lider na temelju Fininog Registra godišnjih financijskih izvještaja.
Direktorica Laudato TV-a Ksenija Abramović ističe kako Laudato gotovo polovicu sredstava za svoje djelovanje ostvaruje od donacija, fizičkih i javnih osoba te dodaje da Laudatu u poslu profitabilnost i nije primarni cilj.
- Oko 30 posto sredstava namirujemo od prihoda promidžbe i usluga. No i ta je sponzorstva teško ostvariti jer vrijednosno i svjetonazorski nismo neutralan medij, već smo jasno izraženoga kršćanskog profila, što neke sponzore možda i odbija. Između 11 i 18 posto, to varira, podržava nas državna Agencija za elektroničke medije putem Fonda za pluralizam – izjavila je Ksenija Abramović za Lider, a za čitatelje Laudato.hr-a odgovorila je na nekoliko pitanja o poslovanju Laudata.
Koliko dugo već postoji Laudato i kakav mu je poslovni model?
Upravo ovoga Božića, 25. prosinca 2020. godine, navršava se pet godina kako je Laudato TV (LTV) počela s emitiranjem. Bio je to početak ostvarenja dugoga, desetogodišnjeg procesa pripreme u meni kao utemeljiteljici LTV-a, koji je zahtijevao i osobno sazrijevanje u odluci da se upustim u tako veliki i zahtjevan projekt koji traži višemilijunska i konstanta ulaganja za svoju održivost.
Pokretanju LTV-a prethodilo je djelovanje portala 'Laudato.hr', tijekom čijega se rada stvarala ekipa suradnika i kristalizirala vrsta traženih sadržaja, da dobiju i svoju audiovizualnu televizijsku formu.
Poslovni je model LTV-a da je taj televizijski projekt privatna inicijativa, ali trebamo podršku dobročinitelja iz šire društvene zajednice, jer nismo primarno komercijalni medij. LTV specijalizirani je vjerski kanal, službenog naziva: 'obiteljska televizija s kršćanskim vrijednostima', čime su određene i smjernice našega djelovanja: donositi sadržaje koji su ponuda cijeloj obitelji u njezinu zajedništvu, svim generacijama, te promicati vrijednosti istine, ljepote i dobra, bez agresivnosti i senzacionalizma koji bi u ljudima pobuđivao niske strasti, strahove i tjeskobe.
Geslo našega rada je: 'Dobro mijenja sve'. I time pokazujemo da nudimo drugačiji pristup kreiranja vijesti. Jer većina medijske javnosti smatra, i tako se uglavnom plasira, da je vijest ponajprije kad se nešto loše dogodi, da to najviše izaziva pažnju gledatelja.
Poslanje je LTV-a pokazivati kako dobro može biti privlačno i kako djeluje zacjeljujuće na cijelu zajednicu, kad promičemo dobre, plemenite događaje kao vijesti vrijedne šire pažnje i medijske podrške. Središnjica je LTV-a u Zagrebu, godinu i pol dana djeluje LTV centar u Splitu, a s radom je nedavno počeo i LTV centar u Zadru.
Kako se financira?
Gotovo polovicu sredstava za svoje djelovanje LTV ostvaruje od donacija, fizičkih i javnih osoba. Za to smo osobito zahvalni ljudima koji su u nama prepoznali partnera vrijednoga ulaganja. Veliki je dar da ljudi koji imaju svoje tvrtke, ali i pojedinci od svojih mjesečnih prihoda, pa i mirovina, izdvajaju za LTV, koliko tko može. Nama je i najmanja donacija neizmjerno vrijedna. Naši dobročinitelji, prema vlastitim kazivanjima, smatraju da, pomažući djelovanje LTV-a, doprinose širenju dobra i dobrohotnog duha u našoj domovini, a mi uzvraćamo na ukazano povjerenje porastom naših programskih sadržaja. U tome nam pomaže i Klub prijatelja LTV-a. Zatim, oko 30 % sredstava namirujemo od prihoda iz promidžbe i usluga. Između 11 % i 18 %, to varira, podržani smo, kao i drugi mediji koji su za to aplicirali i Agenciji predstavili svoje programske sheme, sredstvima od državne Agencije za elektronske medije, Fonda za pluralizam.
Koliko se teško nametnuti na tržištu i koji su bili i jesu najveći izazovi u radu?
Sigurno je da se, osobito u početku, bilo teško nametnuti na tržištu. I inače je svaki početak težak, a mi nismo televizija s nacionalnom koncesijom, i nismo primarno profitabilni, komercijalni medij koji bi živio isključivo od sponzora i reklama. Zemaljsku koncesiju imamo za šire zagrebačko područje, do ostalih dijelova publike dolazimo emitiranjem kao kabelska TV i putem satelita.
Nismo isprva imali iznimno veliki budžet kojim bismo osigurali vlastitu veliku produkciju, osobito u informativnom programu, ali ponudili smo puno drugih duhovnih sadržaja, kvalitetnih edukativnih, odgojnih emisija, dokumentaraca, serija, filmova, spotova suvremene duhovne glazbe. Sve to nedostajalo je na medijskom tržištu u Hrvatskoj koja je zemlja duge vjerničke i crkvene tradicije i u kojoj je aktivan laikat koji djeluje u nizu društvenih aktivnosti za dobro čovjeka u potrebi.
U tome nam je uvelike pomogla i razmjena emisija s EWTN-om iz SAD-a, koji je najveća katolička televizija u svijetu s auditorijem od više stotina milijuna gledatelja. Upravo je EWTN istaknuo LTV kao primjer uspješnog projekta televizije čija je glavna odrednica emitiranje kršćanskog, duhovnog sadržaja, što je relevantno i pohvalno s obzirom na to da ta televizija poznaje djelovanje i drugih katoličkih televizija u Europi.
Radili smo i rasli postupno, ništa nije došlo preko noći i odjedanput. Meni kao direktorici trebalo je puno strpljivosti, s obzirom na razinu profesionalnosti, opseg i vlastite, domaće produkcije koju sam htjela ponuditi, u odnosu na sredstva koja bi bila potrebna za ponuditi optimum.
Od početnih 12 emisija u vlastitoj produkciji došli smo sada na 25 emisija. I ta umnožena produkcija pokazuje kako smo s vremenom rasli u podršci i kako se potreba razboritoga, racionalnoga ulaganja i raspolaganja sredstvima isplatila i vratila. Najveća satisfakcija i nagrada nam je zadovoljstvo gledatelja čije reakcije zahvale i podrške svakodnevno dobivamo.
Kao i svakom privatnom pothvatu, najveći je izazov uravnotežiti rashode, stvarati onoliko koliko je moguće. U slučaju LTV-a čak ne mogu reći 'imati rashode' s obzirom na prihode koje ostvarujemo, jer LTV nije profitni medij kojemu je na prvom mjestu povećavati materijalni prihod i zaradu LTV-a kao tvrtke.
Sva sredstva kojima raspolažemo odmah ulažemo u opremanje tehničkom opremom, što je zahtjevno već i u osiguranju osnovnoga standarda potrebnoga za televizijsku produkciju, uz potrebu plaćanja nemalih naknada nadležnim državnim i regulatornim tijelima za usluge koje svaka televizija kao medij infrastrukturno koristi.
Izazov je zadobiti što više sponzora kao podršku našem radu, jer LTV vrijednosno, svjetonazorski, nije neutralan medij, nego je jasno izraženoga profila kao kršćanski. To neke subjekte u društvu, razumljivo, može spriječiti da nas podrže misleći da se time potencijalno svrstavaju na isključivo jednu svjetonazorsku stranu, u ovom slučaju, kršćansku, a živimo u vremenu velikih vrijednosnih sučeljavanja, nekad i napetosti među pojedinim akterima u društvu.
No, podatak kojim raspolažete, da je LTV najbrže rastući TV kanal u Hrvatskoj, najbolje pokazuje koliko je poželjno, dobrohotno i među ljudima prihvaćeno naše djelovanje u Hrvatskoj i izvan nje, da nas ljudi jako žele i prepoznaju. Mislim da bi ta informacija mogla biti najveći podstrek potencijalnim oglašivačima, da reklamiraju svoje proizvode i usluge putem LTV-a koji podržava istinsku brigu za duhovno dobro i tjelesno zdravlje čovjeka, u duhu pomirljivosti i poštovanja različitosti svakoga od nas – jer kršćanstvo uvelike promiče poštovanje dostojanstva svakoga čovjeka kao osobe.
Kako se nosite s pandemijom i kako je ona utjecala na Vaš rad i produkciju općenito?
Žao mi je zbog svih privrednih subjekata mnogih naših sposobnih ljudi čije je poslovanje ova pandemija pogodila. No LTV-u se u vrijeme pandemije dogodio suprotan trend, porastao je interes za naš program i gledanost. Postojeće okolnosti to su uvelike odredile, slično i usporedivo s djelatnošću naših OPG-ova za čijim je domaćim proizvodima porasla potražnja tijekom pandemije, zbog uvjeta i kretanja koje diktiraju epidemiološke mjere.
Kako nije bilo moguće u nekoj redovitosti i na uobičajeni način pohađati misna slavlja, a preporuka nadležnih tijela i glasi da se liturgijska slavlja prate preko interneta i televizije, poraslo je gledanje Misa koje svakodnevno prenosimo. Inače je to bio naš najgledaniji sadržaj.
Živimo u vrijeme velikih tjeskoba i strahova kod ljudi, okružuje nas puno negativnoga i nerijetko pesimističnog sadržaja, a mi smo tijekom pandemije pokrenuli svakodnevnu jednosatnu emisiju u kojoj donosimo niz afirmativnih, ohrabrujućih iskustava, priča i poticaja, kao utjehu i osnaženje ljudima u vremenu koje nas je zateklo.
U mraku koji nas pogađa, uz neminovno suosjećanje i bol koju osjećamo zbog svega što nam se događa, mi nastojimo širiti svjetlo, nadu, jer nekad je i najmanja žigica dosta da rasvijetli tamu i čovjeka podigne.
Pojačana je anksioznost, depresija, ljudima je potrebno nuditi sadržaje koji mogu jačati njihovo mentalno i duhovno zdravlje. Po reakcijama gledatelja LTV-a koje svakodnevno primamo, vidimo da im puno znači program za koji kažu da u njemu nalaze smiraj, spokoj i snagu othrvati se tolikim izazovima s kojima se susrećemo. Dobivaju odgovore na brojna životna pitanja. Osobito u ovo vrijeme ljudi strahuju od lošega, u konačnici, i od smrti, što je sve razumljivo i opravdano. Nažalost, narušene su brojne životne egzistencije. Mi kao vjernici molimo da nas pohodi Božji blagoslov i milost za moći se suočavati sa svime što mnogi među nama proživljavaju.
Smatramo da zadovoljan, snažan pojedinac znači kockicu više u mozaiku zadovoljstva i snage šire društvene zajednice. Vjerujem da bi svakome to trebao biti cilj, da bude sredstvo koje doprinosi takvom boljitku svojim javnim djelovanjem u društvu. Ne biti usmjeren na sebe, nego misliti što i kako možemo pomoći drugome, čovjeku do sebe.
Ova pandemija u mnogima je pobudila plemenite reakcije pogleda koji je osjetljiv za potrebe drugoga, a za LTV to predstavlja trajno profesionalno opredjeljenje u našem medijskom djelovanju