Položaj žena u društvu i u medijima

Položaj žena u društvu i u medijima

Tema emisije položaj je žena u društvu i medijima danas. Na Konferenciji o budućnosti Europe – Žene u medijskom prostoru u Europskom parlamentu predstavljena je Analiza vidljivosti žena u središnjim informativnim emisijama najgledanijih nacionalnih televizija u Hrvatskoj. 

Autor
Laudato/F.P.
Fotograf
Laudato
Objavljeno:
 
22.04.2022 21:00

 

Iz rezultata je vidljivo kako su žene i dalje manje zastupljene u medijskom prostoru. O tome su razgovarali gosti: prof. dr. sc. Smiljana Leinert Novosel i Vanja Gavran iz Vijeća za elektroničke medije.

– To je tema, rekla bih, koja je stara kao i ljudski rod, ali je u fokusu interesa u posljednjih stotinjak godina, gdje su napravljena brojna istraživanja kako bi se upravo moglo odgovoriti na pitanje: što je sa ženama? Kako to da njih u društvenom životu tako malo vidimo? Jesu li one 'rezervirane' samo za neke sfere života, prvenstveno za one privatne sfere? Jesu li uopće zastupljene u nekim drugim sferama života ili ih ima vrlo malo? Istina je da se s vremenom stanje malo popravilo. Kad govorimo o ženama u politici, ako i uđu u tu granu, najčešće biraju pozicije i teme koje se tiču žena. Na prvu ih se ne će odmah svrstati u dio za koji mi smatramo da je važan za društvene teme koje signaliziraju status i moć onih koji se njima bave. Tako da stanje je bolje nego prije stotinjak godina, ali važno je naglasiti kako taj fenomen nije riješen. Ako mi svi skupa o tome ne govorimo, ako se ne obrazujemo, ako međusobno ne izmjenjujemo razmišljanja ili argumente na tu temu, ako ne odgajamo nove mlade generacije – onda će to pitanje ostati negdje visjeti u zraku i nitko ne će biti njime zadovoljan niti će se događati nekakvi pozitivni pomaci. Jedno istraživanje koje sam radila prije sedam godina, a ticalo se mlade studentske populacije, pokazalo je da danas mladi misle kako se o toj temi zapravo malo ozbiljno progovara. Ako se i razgovara, oni ne vide tko bi tu mogao doprinijeti i nešto konkretno reći, što bi u praksi moglo imati neke posljedice koje bi se očitovale kao vidljive i da se zaista nešto promijenilo. Nekad su mladi govorilo da nešto očekuju od nevladinih udruga, političara i države – da se bave tim temama. Međutim, danas vidite kao da je to povjerenje nestalo i sve više se okreću istaknutim osobama – smatrajući da oni mogu nešto učiniti po tom pitanju – kazala je prof. dr. sc. Smiljana Leinert Novosel. 

Gospodin Gavran na nedavno održanoj konferenciji o temi žena u medijskom prostoru, predstavio je rezultate jednog istraživanja koje je provela Agencija za elektroničke medije, u kojem se raspravljalo o zastupljenosti žena i muškaraca u informativnim programima triju nacionalnih televizijskih kuća.

– Ovo istraživanje pokazalo je da situacija u kojoj se trenutačno nalazimo ide na bolje. Situacija je, u odnosu na onu od prije šest godina, bolja. Prije šest godina zastupljenost žena u informativnim emisijama triju nacionalnih televizija bila je 29 %. Danas je 36 %. Za razdoblje od šest godina ovaj rezultat nije zanemariv. Dakle, možemo vidjeti neki pomak. Međutim, činjenica je da se žene uglavnom fokusiraju na teme koje su vezane uz zdravlje i zdravstvo, dok muškarci dominiraju u temama vezanim uz politiku i gospodarstvo. U tom prostoru svakako postoji mogućnost za poboljšanje i uključivanje žena i u te segmente medijskog spektra. Bitno je spomenuti da u hrvatskim medijima radi 68 % žena i 32 % muškaraca – napomenuo je Vanja Gavran.

Cijelu emisiju pogledajte OVDJE. 

 

 

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Aktualno

Još iz rubrike: