U crkvi sv. Jeronima u Rimu postavljene jaslice s motivima hrvatske narodne nošnje

U crkvi sv. Jeronima u Rimu postavljene jaslice s motivima hrvatske narodne nošnje

Jaslice kiparice Krstić bile su izložene krajem prošle godine na tradicionalnoj izložbi '100 Presepi' ('100 jaslica') u Vatikanu.

Autor
Laudato/D.R.
Fotograf
IKA
Objavljeno:
 
09.12.2020 10:48

 

Prema rimskom običaju i tradiciji da se uoči svetkovine Bezgrješnog začeća Blažene Djevice Marije crkve ukrase za svetkovinu Božića, u Hrvatskoj crkvi sv. Jeronima u Rimu postavljene su jaslice koje su ove godine obogaćene figurama kiparice Margarete Krstić, odjevenima u tipičnu hrvatsku narodnu nošnju, piše IKA.

Jaslice kiparice Krstić bile su izložene krajem prošle godine na tradicionalnoj izložbi '100 Presepi' ('100 jaslica') u Vatikanu, a nakon završetka izložbe autorica ih je poklonila hrvatskoj crkvi sv. Jeronima u Rimu. Zanimljivo je da je tu izložbu osobno posjetio i papa Franjo 9. prosinca 2019. te se posebno zadržao kod jaslica Margarete Krstić. Nove figure ukomponirane su u već postojeći postav jaslica u crkvi sv. Jeronima, gdje se od prije nalaze figure od keramike koje je izradila Verica Kovač i darovala crkvi, zatim motivi izrađeni od nekadašnjeg člana Zavoda sv. Jeronima, don Roberta Tonsatija, svećenika Kotorske biskupije. Također, u jaslicama se nalaze i motivi koje je izradio Flavio Scotto d’Abusco.

Margareta Krstić rođena je na Sušaku 1957. godine, a živi u Podkilavcu. Keramikom i slikarstvom bavi se od 1999. godine i godinama radi na velikoj nekomercijalnoj temi 'Kako su živjeli i odijevali se naši stari krajem 19. i početkom 20. stoljeća'. Na tu temu napravila je nekoliko varijanti jaslica, s tim da je dodala novi element, prve hrvatske kraljeve: Tomislava, Krešimira i Zvonimira, kao vezu s nacionalnom prošlošću i povijesnim ponosom.

Skulptorica Krstić u ovim jaslicama daje osobit prikaz bogatstva hrvatske narodne baštine kroz narodne nošnje iz svih krajeva Hrvatske. Narodne nošnje Hrvatske bujaju neobičnim bogatstvom kulturne baštine hrvatskih krajeva u varijaciji oblika, materijala, izvedbi i kolorita. Na prastare modele odrazile su se povijesne mijene, kulturni utjecaji putem trgovine, pomorstva, ratovanja, vjerskih običaja i stilskih mijena od romanike do dvadesetog stoljeća. Utjecaji srednje i zapadne Europe, ali i dalekih krajeva Rusije, Turske i Mediterana djeluju uz refleksije Mađarske, Austrije, Češke i Venecije. Tvore se tako tri tipa, panonski, dinarski i jadranski, uz nošnje Hrvata izvan granica Hrvatske. Ženske su nošnje najčešće raznovrsnije i bogatije te variraju prema uporabi i životnoj dobi, a kako im osobito u dvadesetom stoljeću prijeti industrijska moda, polako odumiru kao svakodnevna odjevna kultura te se čuvaju kao nacionalno blago iz prošlosti.

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Crkva u svijetu

Još iz rubrike: