Hrabrost i strpljivost naših starijih sugrađana u ovom izazovnom vremenu

Hrabrost i strpljivost naših starijih sugrađana u ovom izazovnom vremenu

Korisnici Doma za starije osobe Dubrava, za vrijeme karantene i koronakrize, pronalaze snagu u razgovorima sa svojima, s djelatnicima, u molitvi i šetnji domskim parkom.

Autor
Kristina Pasarić
Fotograf
Privatna arhiva
Objavljeno:
 
02.12.2020 10:49

 

Koronavirus je promijenio živote mnogih, a ponajviše starijih i nemoćnih osoba. Socijalna izolacija i osamljenost naših starijih sugrađana nije rijetka pojava, a pojavom ovog virusa ona je postala njihova svakodnevica. Stručnjaci, epidemiolozi, liječnici posebno su isticali kako moramo štititi najugroženije skupine, a među njima su osobe starije životne dobi. Posebno su se pratila stanja u domovima za starije i opasnost od prodora virusa u takve ustanove; donosile su se sve potrebne mjere koje su trebale spriječiti mogućnost zaraze starijih građana. Domovi su zatvorili svoja vrata, pristup su imale samo ovlaštene osobe i zaposlenici, dok rodbina i prijatelji nisu smjeli posjećivati svoje najmilije. Bila je to nova stvarnost, a kako su se u njoj snašli domovi, provjerili smo u Domu za starije osobe Dubrava, koji skrbi za 131 korisnika.

– Koronakriza je promijenila našu uobičajenu organizaciju rada. Tako smo od kraja ožujka do početka lipnja 2020. godine radili u timovima. Timovi su se mijenjali svaka dva tjedna. Također, prije povratka u Dom, nakon izbivanja dužeg od pet dana, bili smo obvezni obaviti testiranje na COVID-19 te doći s negativnim nalazom – kažu djelatnici.

Sve su se aktivnosti morale prilagoditi kako bi pokušali spriječiti zarazu svojih štićenika. No, pritom su imali na umu da ih ne izoliraju u potpunosti te da svi uspiju ostvariti kontakt sa svojim bližnjima.

– Grupni rad s korisnicima organizirali smo na način da smo korisnike podijelili u manje grupe. Grupne aktivnosti bile su organizirane uz poštovanje mjera distance te ostalih protuepidemijskih mjera. Osim toga, korisnike koji dolaze objedovati u restoran Doma podijelili smo u dvije grupe. Pojačali smo i individualnu podršku. Pogotovo u razdobljima kada posjete nisu bile dopuštene. Trudili smo se svakom korisniku osigurati razgovor s obitelji, bilo telefonski, videopozivom ili pismom – govore djelatnici Doma.

Izazovi s kojima su se susretali bili su brojni.

– Za vrijeme karantene organizirali smo nabavku namirnica, higijenskih i ostalih potrepština našim korisnicima. Trebalo je u jednom danu nabaviti namirnice s popisa 130 ljudi. To nam je bila jedna od izazovnijih organizacijskih situacija. S obzirom na to da smo radili u timovima, svi smo dali 150 % sebe da bi korisnici što manje osjetili novonastalu situaciju. Upravo nam je to zajedništvo pomoglo da svaki izazov na koji smo naišli lakše prebrodimo – ističu.

Korisnici Doma svakodnevno su pratili vijesti i slušali kako se upravo oni moraju najviše paziti, a to je naravno utjecalo na njih i na njihove osjećaje. Naravno, pojavio se i strah od moguće zraze i posljedica koje mogu nastati.

– Bojali su se virusa. Svima nam je, pa i njima, to bila nepoznata prijetnja. Brinuli su se za svoje, za nas, za sebe. Teško im je padala razdvojenost od obitelji, a i nemogućnost odlaska u trgovinu, na tržnicu i slično. No, moram reći kako su tijekom cijelog razdoblja bili izuzetno hrabri i strpljivi. Pronalazili su snagu u razgovorima sa svojima, s nama, u molitvi, šetnji domskim parkom – govori nam Marion, jedna od djelatnica Doma.

Dom Dubrava surađuje s brojnim volonterima koji dolaze posjetiti svoje starije sugrađane i uljepšati im svakodnevicu. Naravno, i to u novonastalim okolnostima nije bilo moguće. Fizički kontakt nije bio moguć, ali oni su našli zamjenske putove kako bi štićenici ipak mogli osjetiti ljubav i brigu svojih volontera.

– Tijekom cijele karantene nastavili smo suradnju s Knjižnicom Dubrava te su naši korisnici u svakom trenutku imali nove knjige za čitanje. Također, volonterke i volonteri nisu fizički mogli biti s nama, ali su zvali, raspitivali se za korisnike. Isto tako i korisnici za njih. S nekoliko korisnica snimili smo i video jednoj našoj volonterki. Organizirali smo druženje i prisjetili se kako nam je bilo kad su dolazili, razgovarali o tome kako će biti kad ponovno budu mogli doći. U ovim ne baš lijepim vremenima puno smo se prisjećali i razmišljali o lijepim uspomenama – ističe djelatnica.

Izazovno vrijeme postalo je još izazovnije nakon potresa 22. ožujka.

– Potres je bio još jedan izazov koji nas je prestrašio i ostavio štetu. U tome trenutku, kao i uvijek, trudili smo se korisnicima osigurati maksimalnu zaštitu. Po pitanju hrane, topline, psihološke podrške. Jedna nam je korisnica nakon toga napisala i pismo zahvale zbog reakcije i postupanja na dan potresa.

Neki su korisnici tjednima nakon toga o tome govorili sa strahom. Srećom, potres je ostavio manje materijalne štete. Svi su korisnici dobro – kažu nam iz Doma.

Naš je zadatak da korisnicima, koji su nam ukazali povjerenje i svoju najosjetljiviju životnu dob odlučili provesti upravo u Domu Dubrava, pružimo najkvalitetniju skrb te mogućnost da starost počnu doživljavati drugačije i veselije, govori ravnateljica Milica Sučić. Na tom se putu susreću s teškoćama, no, njima unatoč, u tome uspijevaju i upravo kao što djelatnici svjedoče, uvijek će naći načina kako svojim starijim sugrađanima pružiti potrebnu skrb, ali im i izmamiti osmijeh na lice.

 

* Članak je dio projekta: 'Međugeneracijska povezanost i solidarnost, a objavljen je sklopu Programa ugovaranja novinarskih radova u elektroničkim publikacijama Agencije za elektroničke medije.

 

Fotogalerija

Jeste li ovaj mjesec uplatili za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!

Još iz rubrike: Istinito, lijepo i dobro