Porcijunkulovo u Karlovcu – priprema za blagdan Gospe od Anđela i primanje potpunog oprosta
Iako smo po ispovijedi oslobođeni krivnje i vječne kazne, ipak nam ostaju vremenite kazne, zaslužene sankcije, ožiljci koji nas opterećuju i prisjećaju na sam grijeh.
Franjevačka župa Presvetog Trojstva u Karlovcu objavila je program trodnevne priprave za blagdan Gospe od Anđela 2. kolovoza. Uoči tog blagdana od 30. srpnja do 1. kolovoza u 17:45 molit će se franjevačka krunica i litanije Gospi od Anđela, a u 18:30 sati slavit će se sveta Misa.
Posebnost ovog blagdana jest u tome što će vjernici prije i za vrijeme Mise imati priliku za sakrament Ispovijedi te priprava za dobivanje potpunog oprosta za sebe živa ili za pokojne, a u nedjelju 1. kolovoza nakon večernje svete Mise svečano će se otvoriti porcijunkulski oprost.
Na sam blagdan 2. kolovoza Mise će se slaviti prijepodne u 8:00 i 9:00 sati, a blagdan će se proslaviti svečanom večernjom Misom u 18:30 sati. Kod svih Misa svećenici će biti na raspolaganju za ispovijed te će se na kraju svake Mise moliti porcijunkulski potpuni oprost.
– Iskoristimo ovu mogućnost potpunog oprosta koji je 1216. godine od Gospodina po Mariji, Kraljici Anđela – primio sv. Franjo iz Asiza, a potvrdio mu je oprost sam tadašnji papa Honorije III. želeći sve nas i naše pokojne povesti u raj – navedeno je u obavijesti župe Presvetog Trojstva.
Kad govorimo o ovakvoj milosti potpunoga oprosta, onda moramo znati i smisao, svrhu ili cilj koji se želi time postići. Svaki ljudski grijeh – 'peccatum' i bezakonje – 'iniquitas', ima dva vida: krivnju – 'culpa' i kaznu – 'poena'. Upravo iz tih razloga u katoličkoj teologiji i sakramentologiji govorimo o 'Remissio culpae et indulgentia poenae' – oproštenju krivnje i oprostu kazne.
Po svakoj valjanoj ispovijedi u kojoj su prisutni svi elementi toga sakramenta, po iskrenom kajanju, koje ima dovesti do vidljive promjene, primamo milost oproštenja krivnje i oslobođeni smo od vječne kazne. Iako smo po ispovijedi oslobođeni krivnje i vječne kazne, ipak nam ostaju vremenite kazne, zaslužene sankcije, ožiljci koji nas opterećuju i prisjećaju na sam grijeh, kojih se pokorom kroz ovaj život ili čistilištem moramo osloboditi kako bismo baštinili Kraljevstvo Božje. Ovakav potpuni oprost upravo nam u tome pomaže, oslobađa nas osobno ili naše pokojne tih ožiljaka koji su ostali nakon zacjeljenja rane grijeha po valjanoj svetoj ispovijedi. Budući da je sigurno ta trula rana grijeha po valjanom sakramentu Ispovijedi zacijeljena, ožiljak na našem duhu ostaje i dalje vidljiv te silno opterećuje. Stoga nam Krist po Mariji, općinstvu svetih i po Crkvi pruža ovu milost da budemo oslobođeni tih ožiljaka te tako budemo u stanju potpune milosti i pripravni za blaženu smrt baštinimo Božje Kraljevstvo.
Ovaj potpuni oprost jest milost koju ne bismo smjeli propustiti jer time možemo započeti život obnovljene krsne milosti i oslobođeni sviju posljedica grijeha, kazni zbog učinjenih grijeha: srama, potištenosti, uznemiravanja – iako u valjanoj ispovijedi oslobođeni krivnje grijeha i vječne kazne, po ovom oprostu možemo biti oslobođeni i od vremenitih kazni, ožiljaka naše grješnosti, što nam omogućuje živjeti novi život s Bogom, što omogućuje i Kraljevstvo Božje za duše naših pokojnih u čistilištu.
Pripravimo se zajednički kod nas franjevaca u Karlovcu kroz trodnevnu pripravu. Hodočastimo, izdvojimo vrijeme za nas i naše pokojne. Budimo kao Crkva zemaljska i nebeska, sabrani u jedno, te uz zagovor sv. Franje, Gospe od Anđela, svih korova anđeoskih i sviju svetih, i mi jedni druge, naše pokojne zaželimo poslati u raj i oslobodimo se sviju tereta, posljedica i kazni zbog svoje grješnosti u ovome životu na zemlji. Neka po našoj vjeri i milosti koju po Kristu u Crkvi imamo nestanu svi ožiljci rana naših grijeha.