Posljednja 'buba'

"Prave zvijezde i njihovi obožavatelji znaju kad je vrijeme za odlazak" - tim su riječima Volkswagenovi menageri najavili prestanak proizvodnje svog najprodavanijeg modela, u nas i u svijetu poznatog pod nazivom „buba“ (Beetle).

58-VW-Beetle-DV-11-PVGP_001.jpg
Autor
Laudato NP
Fotograf
www.conceptcarz.com
Objavljeno:
 
30.07.2014 10:25

Iz Volkswagenova pogona u meksičkom gradu Pueblu 30. srpnja 2003., nakon gotovo 70 godina duge tradicije, izašla je posljednja serija legendarnog vozila. Tri tisuće primjeraka u Meksiku zvane "Fuske", u aquarius plavoj boji s oznakom «Ultima edicion», unatoč većoj cijeni brzo su prodane.

Povijest jednog od najpoznatijih i najprodavanijih automobila na svijetu počela je 1936. godine u Njemačkoj. Prvo vozilo konstruirao je inženjer Ferdinand Porsche, a za masovnu proizvodnju sagrađena je velika tvornica u Wolfsburgu. Prema želji nacističkog vođe Adolfa Hitlera, „buba“ je trebala postati 'narodni automobil' i prodavati se po povoljnoj cijeni za svakoga.

Već slijedeće godine 1937. proizvedeno je prvih 30 prototipova “serije 30”. Daljnji razvoj civilne verzije zaustavio je početak Drugog svjetskog rata u kojem je Volkswagen prenamijenjen u vojne svrhe. Godinu dana poslije završetka rata “buba” se ponovno počela proizvoditi. Najprije je za vojne potrebe ručno sklopljeno 1785 primjeraka, a zatim su slijedili civilni modeli. Već tri godine kasnije, 1949. prvi su primjerci prodani u Sjedinjenim Američkim Državama.

Dvadeset godina od začetka ideje o “narodnom autu”, "buba" je 1955. proslavila prvi veliki jubilej: s proizvodnih traka sišao je milijunti primjerak. Od 1966. proizvodnja je počela i u Meksiku, a 1972. s više od 15 milijuna proizvedenih primjeraka srušen je veliki rekord popularnog Fordovog "modela – T".

Proizvodnja "bube" u Njemačkoj službeno je prestala 1978. Dvadeset godina kasnije, 1998., predstavljen je novi model, luksuzni "new beetle". U stotinu i pedeset zemalja prodano je 21,5 milijuna "buba".

Razlozi prestanka njezine proizvodnje najviše su u padu prodaje. Za nju kobne 2003. godine proizvedeno je samo 30.000 modela, u usporedbi s 1,3 milijuna iz rekordne 1971. Uz to, ukus potrošača se dosta promijenio, pa su najprodavaniji modeli, uz Golfa, postali Passat i Touareg. Također, meksičku je proizvodnju dodatno pogodila odluka njihove vlade da zabrani korištenje 'buba' kao taksija u Ciudad de Méxicu, zbog velike emisije štetnih plinova, kao i zbog zakona da taksi vozila moraju imati četvora vrata.

Kao rijetko koji automobil, 'buba' je dosegla kultni status te imala velik broj ljubitelja širom svijeta, udruženih u klubove. Pojavljivala se u popularnoj kulturi (Herbie u istoimenom Disneyevom serijalu filmova), bila jedan od zaštitnih znakova hippie pokreta te neiscrpan izvor inspiracije za brojne profesionalne i amaterske prerade. Spomen njezina imena i danas budi sjećanja na vrijeme koje je obilježila...
 

Jeste li ovaj mjesec uplatitli za Laudato TV? Znate li da naš rad ovisi gotovo isključivo od donacija dobrih ljudi? Pridružite nam se u Klubu prijatelja!